• امروز : شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024
6

بنیاد مستضعفان برای ساخت مجتمع آموزشی در بلوچستان ورود کند

  • کد خبر : 158753
  • 20 مرداد 1402 - 14:41
بنیاد مستضعفان برای ساخت مجتمع آموزشی در بلوچستان ورود کند
هاتف سیستان و بلوچستان - نماینده مردم شهرستان‌های چابهار، نیکشهر، قصرقند، کنارک، زرآباد و دشتیاری در مجلس شورای اسلامی گفت: ساخت مجتمع آموزشی، مدارس استاندارد و خوابگاه برای دانش آموزان دختر و پسر مهمترین نیاز جنوب سیستان و بلوچستان است تا شاهد توسعه علمی و آموزشی باشیم بنابراین بنیاد مستضعفان در این زمینه ورود کند.

معین الدین سعیدی در شورای اداری جنوب سیستان و بلوچستان که با حضور رئیس بنیاد مستضعفان و فرمانداران در چابهار برگزار شد اظهار کرد: حوزه انتخابیه چابهار با ۶ شهرستان و حدود ۵۵۰ هزار نفر جمعیت مشکلات زیادی در حوزه کمبود فضای آموزشی دارد که امیدواریم با ساخت خوابگاه و مدارس شبانه رورزی شاهد جلوگیری از ترک تحصیل دانش آموزان باشیم.

وی با اشاره به خدمات و فعالیت‌های ماندگار بنیاد مستضعفان، گفت: ساخت چند آبنما برای روستاهای دشتیاری سبب رضایتمندی مردم محروم شده است.

نماینده حوزه انتخابیه چابهار در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در سال ۱۳۹۸ بیش از ۹۰۰ میلیون مترمکعب آب در پی بارندگی های سیل آسا پس از تخریب زیرساخت ها و خسارت به کشاورزی و واحدهای مسکونی بدون هیچ استفاده وارد دریای عمان می‌شود، درخواست دارم برای ساخت سازه‌های آبخیزداری در رودخانه باهوکلات و رودخانه کاجو محدوده دشتیاری اقدام شود.

وی عنوان کرد، نگاه بنیادمستضعفان نگاهی برگرفته از منویات رهبرمعظم انقلاب در راستای خدمت بی منت به مردم بویژه به مناطق کم برخوردار به ویژه سیستان و بلوچستان و حوزه جنوب استان است.

سعیدی ادامه داد: نحوه پیگیری مصوبات بنیاد مستضعفان می تواند بعنوان یک الگو برای مدیریت های کلان از جمله دولت باشد.

وی با بیان اینکه کارهای بنیاد مستضعفان و زیر مجموعه تحت مدیریت مهندس فتاح برای مردم حوزه انتخابیه چابهار شاهکار و برای همه مردم ملموس بوده است، خاطرنشان کرد: پیشنهاد مشخص من از بنیاد مستضعفان تامین زیرساخت های برق از جمله تهیه ترانس برق، ساخت و توسعه خوابگاه‌های شبانه روزی به ویژه برای دختران، تکمیل مدارس نیمه کاره، اجرای طرح‌های هادی بصورت مشارکتی است.

نماینده مردم شهرستان‌های چابهار، نیکشهر، قصرقند، کنارک، زرآباد و دشتیاری در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اختصاص ماشین الات برای ترمیم بندسارها، تامین آمبولانس برای مراکز اورژانس، احداث بند بُتنی بر روی رودخانه باهو و کمک در تکمیل خط انتقال آب از لاتیدان به دمبدف است که امیدوارم مورد توجه بنیاد مستضعفان مثل سال قبل قرار گیرد.

وی از اختصاص ۲۰ میلیارد تومان به کمیته امداد و بهزیستی، اهدا ۲۰۰ ترانس برق، ۵۰ میلیارد تومان وام قرض الحسنه، ۱۰ هزار بسته معیشتی، تامین اجاره ماشین آلات سنگین مورد نیاز برای بندسارها، تامین ۱۰ چمن مصنوعی، خرید آمبولانس و کمک به زیرساخت های مرز ریمدان برای زائران پاکستانی را از جمله مصوبات و قول‌های رئیس بنیادمستضعفان ذکر کرد که امیدوارم ۱۰۰ درصد مثل گذشته محقق شود.

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=158753

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.