• امروز : سه شنبه - ۱۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 30 April - 2024
5

۱۰ دستگاه ایکس‌ ری در گمرکات سیستان و بلوچستان فعال است

  • کد خبر : 159456
  • 15 شهریور 1402 - 18:53
۱۰ دستگاه ایکس‌ ری در گمرکات سیستان و بلوچستان فعال است
هاتف سیستان و بلوچستان - ناظر گمرکات سیستان و بلوچستان گفت: در حال حاضر، ۱۰ دستگاه ایکس ری در گمرکات این استان فعال هستند تا از ورود کالای قاچاق به کشور از مرزها جلوگیری شود.

محمدعلی خاشی، ناظر گمرکات سیستان و بلوچستان، در مورد فعالیت‌های گمرکی استان اظهار داشت: سیستان و بلوچستان بزرگترین حوزه گمرکی کشور است و به عنوان طولانی‌ترین حوزه گمرکی کشور نیز شناخته می‌شود.

وی افزود: در حال حاضر، ۱۰ دستگاه ایکس ری در گمرکات سیستان و بلوچستان برای جلوگیری از ورود کالای قاچاق در مرزها به کار گرفته شده‌اند. در سیستان و بلوچستان ۲۲ واحد گمرکی فعال داریم که از جمله آن‌ها کوهک، جالق، میلک و ۶ بازارچه خرده‌فروشی با پاکستان نیز اضافه شده است.

ناظر گمرکات سیستان و بلوچستان به مشکلات این اداره کل اشاره و ادامه داد: عدم جذب نیرو از جمله مشکلات موجود در گمرکات سیستان و بلوچستان است. از سال ۹۰ که آخرین آزمون استخدامی برگزار شده، در این ۱۲ سال گذشته هیچ نیروی جدیدی استخدام نشده است، در حالی که ۱۰ گمرک به این مجموعه اضافه شده و انتظار داریم با توجه به برنامه‌های توسعه‌ای گمرک، نیروهای جدید جذب شوند.

خاشی گفت: در پنج ماهه امسال، مجموع کل صادرات از مرزهای سیستان و بلوچستان به ارزش ۷۴۰ میلیون دلار بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته با ۴۸ درصد افزایش روبه‌رو شده است.

وی خاطرنشان کرد: بیشترین مقصد صادرات از این منطقه به کشور‌های پاکستان، افغانستان، چین، هند، بنگلادش و عراق بوده است.

وی تصریح کرد: سیستان و بلوچستان نقش مهمی در تأمین کالاهای اساسی کشور ایفا می‌کند و در سال قبل گمرک چابهار رتبه سوم را در تأمین کالاهای اساسی کشور به خود اختصاص داده است و در پنج ماهه امسال، ۲ هزار و ۱۵۱ پرونده وارداتی در گمرکات تشکیل شده که از نظر ارزش سه درصد کاهش داشته و از نظر وزنی ۱۶ درصد کاهش داشته و اقلام وارداتی شامل گندم، دانه‌ها، ذرت دامی، پنبه، کنجد، دام زنده، چای، لوازم یدکی، میوه‌های انبه و موز بوده و از کشور‌های روسیه، برزیل، امارات، هند و چین وارد شده است.

وی افزود: در این مدت، سه مرز مسافری میلک، میرجاوه و ریمدان در استان سیستان و بلوچستان فعال شده‌اند.

خاشی بیان کرد: سه مرز ترانزیتی نیز در این استان وجود دارد که گمرک میلک، میرجاوه و چابهار به عنوان نقاط مهم در این راستا عمل می‌کنند. از اواخر سال گذشته تاکنون یکهزار و ۹۵۳ کامیون و ۱۷۳ واگن کالا از طریق این گمرکات ترانزیت شده‌اند.

ناظر گمرکات سیستان و بلوچستان بیان کرد: در حوزه مقابله با قاچاق کالا در گمرکات سیستان و بلوچستان در پنج ماهه امسال ۸۴ فقره پرونده قاچاق تشکیل شده که بیشترین آن‌ها در گمرک مرزی میلک بوده و عمده اقلام شیرخشک، سوخت، کودکشاورزی، نخود، لوازم یدکی مستعمل و پارچه بوده است. همچنین در پنج ماهه گذشته در راستای مقابله با ورود مواد مخدر از طریق گمرکات، در مرز میلک سه فقره کشف مواد مخدر داشته‌ایم.

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=159456

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.