• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
2

سرمایه‌گذاری ۱۸ میلیارد تومانی بخش خصوصی در صنعت آبزی پروری سواحل مَکُران

  • کد خبر : 160902
  • 23 مهر 1402 - 18:00
سرمایه‌گذاری ۱۸ میلیارد تومانی بخش خصوصی در صنعت آبزی پروری سواحل مَکُران
هاتف سیستان و بلوچستان - محمد کرمی استاندار سیستان‌ و بلوچستان‌ با بیان اینکه این استان در زمینه آبزی پروری، ظرفیت‌های بی بدیلی دارد که مهمترین آنها پرورش ماهی در قفس، جلبک‌ها و صدف است، گفت: هم اکنون بخش خصوصی در صنعت آبزی پروری سواحل مَکُران سرمایه گذاری ۱۸میلیارد تومانی انجام داده است.

وی در سفر به چابهار و بازدید از ظرفیت‌های شیلاتی، تجاری و اقتصادی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: اگر به‌این ظرفیت‌ها به خوبی توجه شود و بتوانیم‌سرمایه گذاری کنیم،‌ می‌تواند به ایجاد اشتغال و تولید ثروت‌کمک کند.

وی بیان کرد: دولت در بخش شیلات ‌بسیار مصمم و پای کار است تا بتوانند به سرعت ظرفیت‌های شیلاتی استان را از حالت بالقوه، به بالفعل برساند و برای این کار به سرمایه گذاران هم کمک خواهیم کرد.

استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: انتظار و خواسته‌ چندین ساله صیادان چابهار برای دریافت گواهینامه ثبت قایق‌های صیادی فاقد هویت امروز محقق شد که جای خوشحالی دارد.

مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان نیز ‌گفت: با پرورش ماهی در قفس ما بدنبال آن هستیم، آبزی پروری در دریا را جایگزین صید ماهی کنیم که هم سوددهی خوبی دارد و هم کیفت ماهی پرورشی در دریا بسیار بالاست.

عطالله رئیسی اظهار کرد: در بحث آبزی پروری در دریا، ریسک سرمایه گذاری خیلی پائین و هزینه‌های سرمایه گذاری در مقایسه با سودی که دارد به مراتب کمتر است.

وی تصریح کرد: شرایط سرمایه گذاری در سواحل مَُکران کاملا برای سرمایه گذارن فراهم است و اگرچنانچه سرمایه گذاری تمایل به آبزی پروری دارد ما آمادگی داریم در کوتاه ترین زمان ممکن پروانه بهره برداری برای آنها صادر کنیم و هیچ‌گونه محدودیتی هم در این زمینه نداریم.

استاندار سیستان و بلوچستان در سفر به چابهار از نوار ساحلی چابهار- بریس، ظرفیتهای بندر و شیلاتی، طرح های عمران شهری شهرداری کنارک بازدید و از نزدیک مسائل و مشکلات مردم را بررسی و دستورات لازم را صادر کرد.

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=160902

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.