• امروز : سه شنبه - ۱۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 30 April - 2024
5

کاهش آسیب‌های اجتماعی سیستان و بلوچستان در گرو فرهنگ سازی است

  • کد خبر : 162688
  • 04 آذر 1402 - 18:26
کاهش آسیب‌های اجتماعی سیستان و بلوچستان در گرو فرهنگ سازی است
هاتف سیستان و بلوچستان - استاندار سیستان و بلوچستان گفت: متولیان فرهنگی باید با فرهنگ سازی به کاهش و کنترل آسیب‌های اجتماعی کمک کنند زیرا این تنها راه غلبه بر این آسیب‌هاست.

محمد کرمی، استاندار سیستان و بلوچستان امروز در نشست با مدیرکل و معاونین بهزیستی سیستان و بلوچستان بر برنامه‌ریزی و تلاش جدی متولیان فرهنگی در راستای کاهش آسیب‌ های اجتماعی موجود در جامعه تاکید و اظهار داشت: آسیب‌های اجتماعی از جمله اعتیاد و گرفتار شدن اقشار جامعه در این گونه منجلاب ها نیازمند فرهنگ سازی‌ های مستمر است و عملکرد دستگاه‌ها در این زمینه باید هر روز متفاوت‌تر از گذشته باشد.

وی افزود: عملکرد دستگاه‌های متولی باید به گونه‌ای باشد که به کاهش و کنترل آسیب‌ها منجر شود و برای این منظور باید تاثیر آن در جامعه مورد ارزیابی و نظارت مستمر قرار گیرد.

استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به عملکرد مراکز ترک اعتیاد، بیان کرد: وجود تعداد متعدد مراکز ترک اعتیاد به عنوان مرکز کسب درآمد و حضور چند باره معتادان در این مراکز پسندیده نیست بلکه عملکرد این مراکز به گونه‌ای باشد که همراه با مهارت آموزی و توانمندسازی فرد برای وارد شدن به بازار کار باشد.

کرمی با بیان اینکه مردم و خیران ظرفیت‌های بسیار خوبی برای همراهی دستگاه‌های اجرایی در حوزه کاهش آسیب‌ها دارند، گفت: مردم به لحاظ اعتقادی علاقه‌مندند که در کار خیر مشارکت داشته باشند و اگر زمینه فراهم شود حتماً مشارکت می‌کنند.

وی تصریح کرد: باید این ظرفیت مردمی را به کار گیریم چرا که کمک‌ های اندک افراد در کنار هم تبدیل به منابع هنگفتی می‌شود.

وی مولد سازی و استفاده از ساختمان‌ها و امکانات دولت را یکی دیگر از ظرفیت‌های موجود در جهت کمک به کاهش آسیب‌ها و درآمدزایی عنوان و خاطرنشان کرد: تبدیل ساختمان‌های بلا استفاده به فضای تجاری و ایجاد اشتغال می‌تواند بخشی از منابع مالی مورد نیاز در جهت کاهش معضلات اجتماعی را تامین کند.

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=162688

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.