• امروز : سه شنبه - ۱۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 7 May - 2024
6

پنجمین جشنواره فرهنگی بانوکانی ندپد در ایرانشهر برگزار شد

  • کد خبر : 162906
  • 13 آذر 1402 - 20:23
پنجمین جشنواره فرهنگی بانوکانی ندپد در ایرانشهر برگزار شد
هاتف سیستان و بلوچستان - پنجمین جشنواره بانوکانی ندپد (رد پای قلم بانوان) توسط موسسه فرهنگی هنری هاتف جوان مکران به میزبانی شهرستان ایرانشهر در محل سالن همایش های شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی دانشگاه ولایت با حضور امام جمعه، مسئولان اداری و حضور پرشور بانوان شهرستان برگزار شد.

حجت‌الاسلام عیسی بزمانی، امام جمعه ایرانشهر، در این مراسم اظهارداشت: زن نقش بسیار رفیع و ارزشمندی از منظر قرآن کریم و شریعت اسلامی دارد و مهم‌ترین نقش او در تاریخ، نقش انسان‌سازی است.

وی افزود: به نقش مادری، همسری، حضور و مشارکت در عرصه‌های اجتماعی بیش از پیش توجه نمایید. یک زن می‌تواند اسوه و الگو برای جامعه ایمانی باشد.

امام جمعه ایرانشهر ادامه داد: “زن مسلمان ایرانی، باطل‌السِّحرِ تمدن غربی است” و برگزاری چنین همایش‌ها و حضور فعال زنان در عرصه‌های مختلف و میدان در جهت تحقق فرمایش مقام معظم رهبری در مسئله ی توجه به شخصیت و برداشتن مظلومیت زن بلوچ می باشد.

حجت الاسلام بزمانی گفت: حضور و مشارکت قوی زنان در جریانات سیاسی از قبیل انتخابات مجلس به اقتدار کشور کمک کنند و این گونه برنامه ها در ایرانشهر بیشتر برگزار شود و تا به امروز یک خلاء معناداری در این مورد وجود داشته که باید با کارهای فرهنگی همچینی همانند جشنواره بانوکانی ندپد این کمبودها را جبران نمود.

محسن سنچولی پردل، مدیر عامل موسسه هاتف جوان مکران، نیز در این مراسم اظهار داشت: استقبال از جشنواره بانوکانی ندپد در این شهرستان چشم گیر و پرشور بود و از این حضور و مشارکت بانوان شهرستان ایرانشهر تشکر و قدردانی میکنم.

وی افزود: همه بانوان ایران اسلامی فعال و نمونه هستند و جمع برگزیده ای که مورد تقدیر در این جشنواره بودند، نمایانگر انتخابی از میان تمامی بانوان شهرستان ایرانشهر هستند.

گفتنی ست؛ در پایان این مراسم از ۱۵ بانوی نمونه و فعال در حوزه های مختلف فرهنگی، اجتماعی، علمی، آموزشی، کارآفرینی، خانواده معزز شهدا، خانواده شهدای مفقود الاثر، مادران نمونه، مادران نمونه سرپرست خانوار و همچنین از کمیته اجرایی پنجمین جشنواره بانوکانی ندپد تجلیل شد.

 

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=162906

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.