• امروز : چهارشنبه - ۱۲ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 1 May - 2024
11

کاروان دادخواهان بلوچستان پاکستان به اسلام آباد رسید

  • کد خبر : 163208
  • 29 آذر 1402 - 21:34
کاروان دادخواهان بلوچستان پاکستان به اسلام آباد رسید
هاتف سیستان و بلوچستان - کاروان دادخواهان ایالت بلوچستان پاکستان با سرپرستی دکتر مهرنگ بلوچ با همراهی خانواده هایی که فرزندانشان توسط ارتش آن کشور به مکان های نامعلومی برده شده اند و یا به قتل رسانده شده اند به اسلام آباد پایتخت پاکستان رسیده اند تا فریاد مطالبه گری خودشان را به گوش مسئولان پایتخت نشین برسانند.

کاروان دادخواهان بلوچستان (Long March) پاکستان پس از اعلام قتل های بی دلیل و ربودن جوانان ایالت بلوچستان پاکستان بصورت مسالمت آمیز در نقاط مختلف این منطقه در محکومیت عاملان قتل و کشتار روزافزون جوانان بلوچ توسط ارتش آن کشور با اجتماع مردم دادخواه از شهرهای مختلف با سرپرستی دکتر مهرنگ بلوچ (Dr. Mahrang Baloch) بانوی ۲۷ ساله شروع شد.

این جمعیت ده هزارنفری با پیمایش هزارو پانصد کیلومتر مسیر پیاده بعد از ۲۴ روز به اسلام آباد پایتخت پاکستان رسیده اند. تا شاید یک نفری پیدا شود تا به خواسته های آنان گوش کند.

شرکت کنندگان در تظاهرات مسالمت آمیز لانگ مارچ که هر کدام از آنها یک گمشده و یا فوت شده توسط ارتش پاکستان دارند و به وضعیت آنها هیچ گونه رسیدگی و پاسخ قانع کننده ای داده نشده است.

مطالباتی چون بها دادن به خواسته های جوانان و نخبگان، حرمت مادران و زنان بلوچستان نگه داشته شود و افراد دو هزار نفری که لیست شان را مشخص کردند و از وضعیت آنها هیچ خبری نیست دولت و یا مسئولان پیگیر شوند که مادران همچنان چشم انتظار فرزندان خود هستند.  آرامش و امنیت در منطقه برقرار شود، کسانی که بیگناه در زندان ها بسر می برند را آزاد کنند.

ارتش کشور پاکستان نیروهای تاثیرگذارش از ایالت پنجاپ پاکستان هستند که برخی افراد کاروان می گویند: ” ارتشی های پنجاپی به مردم بلوچ رحم نمی کنند و فکر می کنند قوم بلوچ برده آنها می باشد و ما از این ظلم و جور به تنگنا رسیده ایم و باید به خواسته های ما جامع عمل پوشانده شود. کسی که برود مطالبه حق کند، آن را شبانه میایند و از خانه هایشان به مکان های نامعلوم می برند”.

این کاروان مسیر خودش را شهر “تربت” شروع کرده و بیش از هزار پانصد کیلومتر راهپیمایی کرده اند و به پایتخت پاکستان رسیده اند تا خواسته های برحق خود را که چند هزار جوان بلوچ ربوده شده و به مکان ها نامعلوم برده شده اند و هیچ اطلاعی در دست نیست و چندین هزار نفر بعد ربودن شهید شدند و اجسادشون را انداختن تا پایان این ظلم و جفا را از دولت مطالبه کنند.

شعارهایی که این کاروان در طول مسیر سرمیدادند: “نسل کشی قوم بلوچ را متوقف کنید”، ” بلوچ، بلوچ را نمی کشد”، “وارثان بلوچستان، بلوچ هستند”.

هشتگی که این کاروان را در فضای مجازی حمایت می کرد(StopBalochGenocide#) بوده است.

متاسفانه با وجود نمایندگان و وزرای بلوچ در ایالت بلوچستان کسی حاضر نشده است که مطالبات این کاروان را به پایتخت برساند و رفع مشکل کند این بی اعتمادی به نمایندگان باعث شده که کاروان دادخواه بلوچستان خودشان را به پایتخت پاکستان برسانند و حق خواهی کنند.

 

 

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=163208

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.