• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
3

نمایندگان دولت پاکستان با کاروان دادخواهان ایالت بلوچستان وارد مذاکره شد

  • کد خبر : 163271
  • 04 دی 1402 - 0:38
نمایندگان دولت پاکستان با کاروان دادخواهان ایالت بلوچستان وارد مذاکره شد
هاتف سیستان و بلوچستان - جمعی از نمایندگان نخست وزیر پاکستان با مهرنگ بلوچ سرپرست کاروان دادخواهان ایالت بلوچستان که در پاکستان کمپ اعتراضی تشکیل داده اند وارد مذاکره شدند.

در پی حضور کاروان دادخواهان بلوچستان پاکستان در اسلام آباد، دولت این کشور نمایندگانی برای رفع مطالبات مردم به محل تجمع مسالمت آمیز این کاروان فرستاده است تا برای رفع سریع مطالبات آنها اقدام شود.

نماینده دولت پاکستان در گفتگو با ماه رنگ بلوچ سرپرست کاروان گفت: “نخست وزیر پاکستان در جریان حرکت راهپیمایی مسالمت آمیز شما قرار گرفته است و ما را به نمایندگی از طرف خودش فرستاده تا به مطالبات شما گوش فرا بدهیم و مشکلی وجود ندارد که دولت پاکستان نتواند آن را برای شما حل نکند.”

وی در مورد افرادی که به مکان های نامعلوم برده شده انده اعلام بی خبری کرد و افزود: این افرادی که شما اعلام می کنید چه کسانی هستند، و باید درمورد جرائمی که ارتکاب شده اند و یا خیر. از طریق دادگاه اقدام شود و شما بصورت قانونی در دادگاه شکایت خودتان را اعلام می کنید و در مراجع قانونی شکایت شما مورد بررسی قرار خواهد. و این پروسه زمان بر است اما برای نشان دادن حسن نیت خودمان به شما، کارهایی که فکر می کنید را بتوان سریع به سرانجام رساند را اعلام بفرمایید تا انجام شوند.

وی نظر به اینکه در روز اول ورود کاروان دادخواهان بلوچستان به  عذرخواهی کرد و خاطرنشان کرد: این رو من قبول دارم که مزاحمت‌هایی برای شما از طرف نظامی‌ها به وجود آمد که من از همین جا از تک تک شما معذرت خواهی می‌کنم، دولت پاکستان و ما که نمایندگانی از طرف آن دولت هستیم هم از شما حمایت می‌کنیم و امید داریم که بتوانیم درخواست های شما را به سرانجام برسانیم.

وی تصریح کرد: اینکه دولت یا دادگاه حکم داده باشد که مردم را دستگیر و یا زندانی کنید همچین چیزی وجود نداشته است وقتی به ما اعلام شد که نظامی‌ها چند نفر از این جنبش را بازداشت کردند خودم را سریع به محل بازداشتگاه رساندم و دستور داده شد که همه آزاد شوند. و این اتفاق تکرار نخواهد شد و کسی را دستگیر و زندانی نخواهیم کرد ما به این خاطر اینجا هستیم که با دلیل و منطق راه حلی پیدا کرده و این موضوع را بتوان حل کرد ما نیامدیم به شما بگوییم که شما برید و مسائل شما حل خواهد شد. نه، ما آمدیم که با شما صحبت کنیم و به مطالبات شما گوش بدهیم و چیزهایی که می‌شود آنها را سریع انجام داد انجام بدهیم.

وی در خصوص حاشیه های زمان بازداشت موقت تعدادی از افراد توسط پلیس اسلام آباد گفت: پشنهاد اینکه به شما گفته شد شما را با اتوبوس های ویژه و اسکورت شده به کویته برگردانیم درخواست شما بود که گفتید امنیت ما در اینجا درخطر است و شما قبول نکردید و ما هم قبول کردیم که شما بمانید، افرادی از شما درخواست کردن که موبایل ها رو بهشون تحویل بدهیم که همین طور هم شد در ضمن پزشک و پرستار برای مراقبت از شما در آماده باش بودند زنی میانسال و دختر بچه ای برای مراقبت های بیشتر با آمبولانس به بیمارستان اعزام شدند.

نماینده نخست وزیر پاکستان بیان کرد: برای رفع مشکلاتی که قابل حل هستند این مردم زنان و بچه ها را در این هوای سرد و زمستانی در خیابان نگه ندارید شما مشکلاتی که احساس می‌کنید سریع حل می شود و نیاز به زمان ندارد اگر در مطالبات تان است را اعلام کنید که اقدام کنیم.

مهرنگ بلوچ سرپرست کاروان دادخواهان بلوچستان نیز در گفتگو با نمایندگان دولت پاکستان اظهار داشت: برای نخستین بار است که در اسلام آباد از طرف دولت افرادی تشریف آوردند تا با ما مذاکره می‌کنند من به همراه این همه مردمی که در اینجا حاضر هستند درخواست تشکیل یک کمیته پیگیری مطالبات را داریم.

وی بیان کرد: لیست مطالبات خودمان را خدمت شما اعلام کردیم و شاخص ترین درخواست ما این است افرادی را که توسط ارتش ملی به صورت ناشناس به جای نامعلوم برده شده‌اند را برای ما پیدا کنید و اگر اثباتی بر گناه آنها ندارید را آزاد کنید.

وی در خصوص حق زندگی خواستن از دولت، عنوان کرد: ما به امید دادخواهی خودمان که درخواست های معقول و حق زندگی می باشند به اسلام آباد آمدیم، مشکلات ما در اسلام آباد حل خواهند شد اگر کسی باشد که به درد دل های ما گوش کند. باز تاکید می‌کنم کمیته پیگیری مطالبات را تشکیل بدهید.

وی با بیان اینکه برقراری امنیت و آرامش یک ضرورت غیر قابل انکار در هر منطقه ای است عنوان کرد: که باعث شده اند فرزندی از پدر و مادری و یا خانواده‌ای که بی سرپرست شده اند را پیدا کنید و برخورد قانونی با آنها صورت بگیرد و در ادامه این رویه را در بلوچستان تکرار نکنید و ادامه ندهید، البته برقراری امنیت یکی از ضروریات منطقه می باشد نیاز است که ارتش ملی وجود داشته باشد اما کارهای حاشیه ای خودش را انجام ندهد افراد بی‌گناه را نکشد، زندانی نکند و یا با خودش نبرد.

مهرنگ بلوچ سرپرست کاروان دادخواهان بلوچستان پاکستان خاطرنشان کرد: من درخواست‌ شخصی از شما ندارم ما یک کمیته داخلی در کاروان دادخواهان تشکیل دادیم پس از مشورت با آنها درخواست هایی که مردم لانگ مارچ نیاز دارند را جمع آوری و لیست افرادی که بی‌گناه در زندان ها هستند را به شما اعلام خواهم کرد.

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=163271

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.