• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
4

دست کم ۷۳ نفر شهید و ۱۷۰ نفر در انفجار مسیر گلزار شهدای کرمان مجروح شدند

  • کد خبر : 163546
  • 13 دی 1402 - 17:53
دست کم ۷۳ نفر شهید و ۱۷۰ نفر در انفجار مسیر گلزار شهدای کرمان مجروح شدند
هاتف سیستان و بلوچستان - سخنگوی سازمان اورژانس کشور گفت: تا این لحظه ۷۳ مورد فوتی قطعی در این حادثه به ثبت رسیده است و ۱۷۰ مصدوم نیز توسط اورژانس به مراکز درمانی انتقال داده شده است.

بابک یکتاپرست، سخنگوی سازمان اورژانس کشور، اظهار داشت: ۲ انفجار در این مراسم رخ داده است که اولین آن در منطقه زیرگذر جنب گنبد جبلیه و دومین انفجار در درگاه قلی بیگ نزدیک مسجد صاحب‌الزمان (عج) بوده است که این انفجارها در نزدیکی محل تجمع امروز برای مراسم سردار سلیمانی اتفاق افتاده است.

وی افزود: براساس گزارش‌های دریافتی از استان کرمان،‌ مصدومیت این افراد در اثر ازدحام جمعیت و صدای انفجار بوده است. با توجه به اینکه مردم وحشت‌زده شده بودند، این تعداد افراد مصدوم شدند.

سخنگوی سازمان اورژانس کشور با ارایه آخرین آمار حادثه کرمان ادامه داد: حال برخی از مصدومان وخیم است و متاسفانه احتمال افزایش تعداد فوتی ها در این حادثه وجود دارد.

یکتاپرست گفت: اورژانس هوایی برای انتقال مجروحان این حادثه در آماده باش به سر می برد و آمادگی انتقال مصدومان به تهران را دارند تا در صورت نیاز به خدمات درمانی بیشتر بتوان در اسرع وقت آنان را مداوا کرد. دانشگاه علوم پزشکی ایران، تهران و شهید بهشتی آماده پذیرش مصدومان این حادثه هستند. همچنین۶۰ تخت بستری در تهران ویژه مصدومان حادثه کرمان در نظر گرفته شده است

گفتنی ست؛ انفجار اول ۷۰۰ متری مزار شهید سلیمانی و انفجار دوم در یک کیلومتری مزار بوده و خارج از مسیر زائران و مسیرهای بازرسی بوده است. زائران گلزار شهدای کرمان با شنیدن صدای مهیب انفجار با سرعت در حال ترک خیابان‌های منتهی به گلزار شهدای کرمان هستند. آمبولانس ها در حال حرکت به سمت محل انفجار هستند.

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=163546

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.