• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
9

اظهارات متفاوت وزارت خارجه پاکستان پس از حمله موشکی به ایران

  • کد خبر : 163789
  • 28 دی 1402 - 14:12
اظهارات متفاوت وزارت خارجه پاکستان پس از حمله موشکی به ایران
هاتف سیستان و بلوچستان - سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان بر تلاش‌های این‌ کشور برای همکاری با جمهوری اسلامی ایران در مقابله با چالش‌ تروریسم تاکید کرد و گفت: ایران کشور برادر ما است و پاکستان به حاکمیت و تمامیت ارضی همسایه خود احترام می‌گذارد.
ممتاز زهرا بلوچ، سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان، طی کنفرانس مطبوعاتی هفتگی خود در اسلام‌آباد اظهار داشت: ایران کشور برادر ما است و مردم پاکستان برای ملت ایران احترام و محبت زیادی قائل هستند.
وی افزود: ما هیچ تمایلی به تشدید تنش‌ها نداریم و با توجه به روابط برادرانه میان دو کشور انتظار می‌رود هیچ اقدامی برای تحت تاثیر قرار گرفتن صلح و امنیت در منطقه انجام نخواهد شد.
سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان، ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران کشور بسیار نزدیک و همسایه ما است و معتقدیم که کانال‌های ارتباطی میان دو کشور می‌تواند راهکار رسیدگی به مسائل مشترک باشد. ما همواره بر گفت‌وگو و همکاری در مقابله با چالش‌های مشترک از جمله تهدید تروریسم تاکید کرده‌ایم و به تلاش خود برای یافتن راه‌حل‌های مشترک ادامه خواهیم داد.
ممتاز زهرا گفت: پاکستان به عنوان یک عضو مسئول جامعه بین المللی، از اصول و اهداف منشور سازمان ملل متحد از جمله تمامیت ارضی و حاکمیت کشورهای عضو حمایت می کند.
وی به زعم خود گفت که پاکستان با پیروی از اصول بین المللی و با استفاده از حقوق مشروع خود در چارچوب قوانین بین المللی، هرگز اجازه نخواهد داد که حاکمیت و تمامیت ارضی خود تحت هیچ شرایطی به چالش کشیده شود.
سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان تاکید کرد که این کشور به حاکمیت و تمامیت ارضی جمهوری اسلامی ایران احترام کامل می گذارد و تنها هدف از اقدام امروز تامین امنیت و منافع ملی پاکستان بود که در درجه اول اهمیت قرار دارد و قابل خدشه نیست.
وی گفت که طی یکسال اخیر شاهد دستاوردهای امیدبخشی در همکاری‌های دوجانبه پاکستان و ایران بودیم از جمله گام‌های مهمی در توسعه مرزها برای اهداف اقتصادی، لذا اسلام‌آباد تمایل به تداوم تعاملات دوجانبه با تهران در همه زمینه‌ها دارد.
لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=163789

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.