• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
3

بسیاری از جنش‌های تروریستی از خاک پاکستان استفاده می‌کردند تا در استان سیستان و بلوچستان تنش ایجاد کنند

  • کد خبر : 163803
  • 28 دی 1402 - 18:54
بسیاری از جنش‌های تروریستی از خاک پاکستان استفاده می‌کردند تا در استان سیستان و بلوچستان تنش ایجاد کنند
هاتف سیستان و بلوچستان - معین الدین سعیدی، نماینده مردم حوزه انتخابیه چابهار در مجلس شورای اسلامی، درباره نظر مجلس مبنی بر حمله پاکستان گفت: هنوز مجلس هیچ گزارش دقیقی از این واقعه ندارد که بتواند درباره آن تصمیم گیری کند. معاون امنیتی استانداری سیستان و بلوچستان صحبت‌هایی مبنی بر شهادت کودکان و نوجوانان داشته اند. در بیانیه وزارت خارجه پاکستان اشاره شده بود که به یک گروه تروریستی حمله کرده اند، اما هیچ گروه تروریستی درخاک ایران وجود ندارد. آنچه مشخص است این است که نباید قبل از مشخص شدن دامنه این موضوع اظهار نظر هیجانی داشت.

معین الدین سعیدی، نماینده مردم حوزه انتخابیه چابهار در مجلس شورای اسلامی، درباره نظر مجلس مبنی بر حمله پاکستان، اظهار داشت: هنوز مجلس هیچ گزارش دقیقی از این واقعه ندارد که بتواند درباره آن تصمیم گیری کند. معاون امنیتی استانداری سیستان و بلوچستان صحبت‌هایی مبنی بر شهادت کودکان و نوجوانان داشته اند. در بیانیه وزارت خارجه پاکستان اشاره شده بود که به یک گروه تروریستی حمله کرده اند، اما هیچ گروه تروریستی درخاک ایران وجود ندارد.

وی افزود: آنچه مشخص است این است که نباید قبل از مشخص شدن دامنه این موضوع اظهار نظر هیجانی داشت. همواره روابط دیرینه‌ای بین ملت ایران و پاکستان وجود داشته است. الان انتظار داریم که در یک فضای عقلانی سیاست مداران این نگرانی‌ها را مرتفع کنند. از هر طرف اگر این فضای برخورد ادامه پیدا کند، بیشترین متضرر مردم سیستان و بلوچستان هستند.

نماینده مردم حوزه انتخابیه چابهار در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: مسئولین پاکستانی بدانند که صبر ایران حدی دارد و قطعا بیشتر از این تحمل نخواهد شد. امیدوارم مسئولین دو کشور اجازه دهند در مورد این موضوع بررسی شود و اجازه ندهیم کشور‌های بیگانه از اختلاف بین دو ملت سوءاستفاده کنند.

سعیدی درباره توان برقراری ارتباط با پاکستان گفت: متاسفانه در طول سالاینه متوالی، بسیاری از جنش‌های تروریستی از خاک پاکستان استفاده می‌کردند تا در استان سیستان و بلوچستان تنش ایجاد کنند. این موضوع چیز قابل انکاری نیست. آنچه برای مسئولین دو کشور اهمیت داشته ارتقاع سطح روابط بوده است.

وی تصریح کرد: در دولت فعلی ارتباط خوبی برقرار شد و بازارچه‌های مرزی ایجاد شدند. مرز میرجاوه و بازارچه دریایی پسابندر، کوهک و… باعث اشتغال و تجارت در حوزه مرزی می‌شد و بسیار بسیار برای دو طرف مرز اهمیت داشت. ایالت بلوچستان در پاکستان مردم ایرانی دارد و همواره عمق استراتژیک کشور ما می‌توانست محسوب شود. بسیاری از مردم آن ناحیه خود را ایرانی می‌دانند.

وی درباره راهکار مقابله با پاکستان، خاطرنشان کرد: ادامه این وضعیت مردم بلوچ را در دو طرف مرز متضرر می‌کند. وقتی یک کشور خاک خود را در اختیار گروه‌های تروریستی قرار می‌دهد، حمله به پایگاه‌های آن تروریست‌ها دفاع مشروع است. حمله علیه پایگاه‌های تروریستی در پاکستان درست است، اما هیچ گروه ترویستی در ایران نیست که آن‌ها به آن حمله کنند. در پاکستان سیاسیون تصمیم نمی‌گیرند و تمام تصمیمات را ارتش پاکستان می‌گیرد.

نماینده مردم حوزه انتخابیه چابهار در مجلس شورای اسلامی، بیان کرد: در چنین شرایطی مسئولین نظامی و امنیتی هم باید ارتباطات خود را برقرار کنند و اجازه ندهد گروه‌های تروریستی روابط دو کشور را خراب کنند. در چنین شرایطی که دامنه‌های موضوع مشخص نشده از مسئولین خواهش داریم که از اظهارات شتاب زده خودداری کنند. الان کارشناسان وزارت کشور و نظامی و امنیتی موضوع را بررسی می‌کنند و باید اجازه دهیم موضوع از روال دیپلماتیک جلو برود.

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=163803

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.