• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
3

انتقاد سازمان های مردم نهاد سلامت وزارت بهداشت از سازمان غذا و دارو

  • کد خبر : 16597
  • 18 اردیبهشت 1397 - 23:11
انتقاد سازمان های مردم نهاد سلامت وزارت بهداشت از سازمان غذا و دارو
مدیر کل سازمان های مردم نهاد سلامت وزارت بهداشت، گفت: در برخی از مناطق کشور مانند حاشیه استان سیستان و بلوچستان و جنوب کرمان هیچگونه خدمات بهداشتی و درمانی ارائه نشده است.

به گزارش هاتف سیستان و بلوچستان، مصطفی جمالی مدیر کل سازمان های مردم نهاد سلامت وزارت بهداشت در نشست هم‌اندیشی که به مناسبت روز جهانی تالاسمی برگزار شد، در خصوص اقدامات این اداره برای رفع مشکلات بیماران مبتلا به تالاسمی اظهار داشت: یکی از مهمترین اهداف ما کمک به تسهیل فعالیت سازمان‌های مردم‌نهاد است به طوریکه طی یکسال گذشته با اکثر سازمان‌های مردم‌نهاد ارتباط برقرار شد.
وی گفت: موضوع درمان بسیار مهم است اما باید توجه داشته باشیم که اصل پیشگیری فراموش نشود.
جمالی با اشاره به شیوع بیماری در برخی از مناطق کشور گفت: برنامه‌های پیشگیری و آگاهی‌بخشی در بسیاری از استان‌ها به صورت مناسب اجرایی شده و خوشبختانه در آنها بیماران مبتلا به تالاسمی بسیار اندک هستند اما در برخی از استان‌های دیگر مانند کرمان و سیستان و بلوچستان به دلیل عدم آگاهی افراد هر ساله شاهد افزایش بیماران مبتلا به تالاسمی هستیم.
مدیر کل سازمان های مردم نهاد سلامت وزارت بهداشت تصریح کرد:‌متأسفانه در برخی از مناطق کشور ارائه خدمات بهداشتی و درمانی نزدیک به صفر است که از جمله این مناطق می‌توان به قسمت‌هایی از ایرانشهر و همچنین بخشی از جنوب کرمان اشاره کرد.
وی ادامه داد: وضعیت تزریق خون در کشور ما نسبت به چندین سال گذشته به مراتب بهتر شده است اما همچنان در برخی از مناطق کشور با کمبود خون مواجه هستیم.
جمالی با بیان اینکه سخنان بیماران و همچنین صحبت‌های انجمن تالاسمی ایران نشان از بی‌کیفیت بودن داروهای داخلی دارد، گفت: ما باید این موضوع را بپذیریم که در برخی موارد داروهای تولید داخل از کیفیت مناسبی برخوردار نیستند.
مدیر کل سازمان های مردم نهاد سلامت وزارت بهداشت ادامه داد: معاونت درمان وزارت بهداشت به شدت پیگیر تدوین گایدلاین‌های بیماری تالاسمی است و این موضوع در حال تدوین است که با تحقق یافتن آن خدمات جامع و کامل‌تری به بیماران ارائه خواهد شد.
وی افزود: در زمینه ارائه خدمات مراکز  جامعی تدوین و برنامه‌ریزی شده است که قرار است در این مراکز خدماتی به بیماران هموفیلی و تالاسمی ارائه شود که این اماکن به تدریج آغاز به کار خواهند کرد.
جمالی تصریح کرد: مشکلات دارویی بیماران تالاسمی در جلساتی به اطلاع مسئولان سازمان غذا و دارو رسیده است و آنها وعده برطرف کردن این مشکلات را داده‌اند که ام یدواریم هر چه زودتر به وعده خود عمل کنند.
مدیر کل سازمان های مردم نهاد سلامت وزارت بهداشت با انتقاد از عملکرد سازمان غذا و دارو گفت: متأسفانه سازمان غذا و دارو در زمینه واردات و تولید داروها و همچنین سیاست‌گذاری‌های خویش از نظرات اعضای انجمن خصوصا اعضای انجمن تالاسمی استفاده نمی‌کند در صورتی که ما باید به سازمان‌های مردم‌نهاد اعتماد کنیم.
وی در پایان گفت: طی روزهای گذشته شاهد تجمع برخی از این بیماران مقابل وزارت بهداشت بودیم که بهتر است این افراد به این حواشی دامن نزنند و اعتماد بیماران را نسبت به انجمن از بین نبرند.

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=16597

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.