• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
5

آب در نیکشهر جیره بندی شد

  • کد خبر : 16616
  • 20 اردیبهشت 1397 - 15:27
آب در نیکشهر جیره بندی شد
رئیس اداره آب و فاضلاب شهری نیکشهر در جنوب سیستان و بلوچستان گفت: آب مورد نیاز بیش از 21 هزار نفر از مردم ساکن در این شهر به وسیله پنج حلقه چاه در پایین دست سد خیرآباد تامین می شود که هم اینک با کاهش شدید حجم آب مجبور به جیره بندی و تقسیم آب به صورت محله به محله هستیم.

به گزارش هاتف سیستان و بلوچستان، عبدالغفور عزیزی رئیس اداره آب و فاضلاب شهری نیکشهر اظهار داشت: در شهرستان نیکشهر سه نقطه شهری شامل شهر بنت، اسپکه و نیکشهر وجود دارد که آب تمام این مناطق به وسیله حفر چاه تامین می شود.
وی بیان کرد: توزیع آب در این شهر به دلیل کاهش آبدهی چاهها و خشکسالی فقط در حالت جیره بندی امکانپذیر است.
وی افزود: در شهر نیکشهر چهار هزار و 150 انشعاب آب، در شهر بنت هزار و 213 اشتراک و در شهر اسپکه هزار و 139 اشتراک آب شهری وجود دارد که همه آنها با چالش جدی بی آبی مواجه هستند.
وی گفت: 2 حلقه چاه در شهر نیکشهر و اسپکه خشک شده است و بقیه چاههای آب آشامیدنی نیز با کاهش شدید آب مواجه هستند.
وی تامین آب شهر نیکشهر به طول 115 کیلومتر از دریای عمان را خواستار شد و گفت: تنها راه جلوگیری از مشکلات بی آبی و خشکسالی شیرین سازی و انتقال آب از دریاست.
رئیس اداره آب و فاضلاب شهری نیکشهر بر تامین اعتبار برای کف شکنی و لایروبی 6 حلقه چاه آب آشامیدنی، تامین اعتبار اصلاح و توسعه شبکه توزیع آب به طول 43 کیلومتر، حفر حداقل 2 چاه جدید در محدوده جانمایی شده و ساخت مخزن ذخیره آب 2 هزار مترمکعبی در شهر اسپکه و پنج هزار مترمکعبی در شهر نیکشهر تاکید کرد.
عزیزی اجرای خط انتقال آب به طول چهار کیلومتر از سد خیرآباد تا بالادست چاههای آب آشامیدنی در محدوده روستای زهک را خواستار شد و افزود: هم اینک آب رها شده از سد خیرآباد تبخیر و در مسیر طولانی هدر می رود.
وی گفت: بی آبی مشکلات و نارضایتی های زیادی را بوجود آورده به طوری که برخی مردم مجبور به استفاده آب رودخانه ها، قنوات و چشمه ها هستند.

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=16616

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.