• امروز : سه شنبه - ۱۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 30 April - 2024
5

سیلاب در استان سیستان و بلوچستان و اسکان اضطراری 146 نفر

  • کد خبر : 16644
  • 23 اردیبهشت 1397 - 9:38
سیلاب در استان سیستان و بلوچستان و اسکان اضطراری 146 نفر
بارندگی شدید در نواحی مرکزی استان سبب بروز سیلاب در برخی نقاط شد.

به گزارش هاتف سیستان و بلوچستان، نبی بخش داودی فرماندار ویژه ایرانشهر گفت: بیشترین مقدار بارش تا روز گذشته در این شهرستان مربوط به ایستگاه بهشت آباد بمپور با 49 میلی متر بارندگی بود که در بعضی نقاط موجب سیلابی شدن برخی رودخانه ها شد.
وی افزود: پس از آن، بیشترین بارش ها مربوط به شمس‌آباد با 35 میلی متر بوده و در ایستگاه باران سنجی فرمانداری ایرانشهر نیز 1/29 میلی‌متر باران ثبت شده است.در بمپور نیز میزان بارندگی 26 میلی متر و در برخی روستاهای ایرانشهر هم میان پنج تا 5/16 میلی متر باران گزارش شده است.
وی گفت: به دلیل بارندگی در این شهرستان به برخی زیرساخت ها و محصولات کشاورزی خسارت وارد شده است که هنوز میزان دقیق آن مشخص نیست و پس از جمع بندی اعلام می شود.
رسول راشکی مدیر عامل جمعیت هلال احمر هم گفت: بارش شدید باران در برخی نواحی مرکزی استان سبب سیلابی شدن رودخانه ها و معابر این مناطق شد و به ۱۴۶ نفر از ۳۱ خانواده گرفتار در سیلاب های شهرستان های ایرانشهر و سیب و سوران اسکان موقت و اضطراری داده شد.
وی افزود: در جریان این سیلاب موارد فوتی نداشته‌ایم و بر اساس برآوردهای اولیه 31 خانواده از سیلاب آسیب دیده اند که به وسیله هلال احمر خدمات رسانی شده اند.اکثر خسارت های وارد شده به بمپور و روستاهای شمس‌آباد و جعفرآباد ایرانشهر و روستاهای پسکوه و آدرناک سیب و سوران بوده است.
وی اظهار کرد: شش گروه امداد در قالب 28 امدادگر و نجات‌گر مشغول خدمات رسانی به روستاهای سیل زده در مرکز استان هستند، 31 تخته چادر، 90 تخته پتو، هشت تخته موکت و اقلام دیگری نظیر فانوس، والر، ست ظروف، کنسروجات، برنج و کلمن آب بین آسیب دیدگان توزیع شده است.
علی ملاشاهی رئیس گروه پیش بینی و هشدار اداره کل هواشناسی نیز گفت: تا روز گذشته بیشترین بارش در ایرانشهر مربوط به بهشت آباد بمپور با 49 میلی متر بود و در ایرانشهر نیز 1/29 میلی متر و روستای شمس آباد این شهرستان 35 میلی متر بارندگی گزارش شد.
وی افزود: در سراوان، سیب و سوران و مهرستان نیز بارندگی‌های خوبی گزارش شده که بیشترین آن مربوط به روستای چاهوک سراوان با 29 میلی متر بوده و مجموع بارندگی در مهرستان 5/13 میلی متر و در رحمان آباد ایرندگان خاش 12 میلی متر گزارش شده است.
وی اظهار کرد: تا پایان هفته دریا نسبتا مواج و برای سواحل و جنوب استان پدیده غبارمحلی، مه و کاهش دید افقی پیش بینی می شود.

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=16644

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.