• امروز : یکشنبه - ۱۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 5 May - 2024
11

نارضایتی شهروندان زاهدان از وضعیت نامطلوب خیابان ها/ مسئولین فکری به حال آسفالت چهل تیکه زاهدان کنند

  • کد خبر : 16830
  • 06 خرداد 1397 - 11:13
نارضایتی شهروندان زاهدان از وضعیت نامطلوب خیابان ها/ مسئولین فکری به حال آسفالت چهل  تیکه زاهدان کنند
این روزها در اکثر خیابانهای سطح شهر زاهدان شاهد وجود چاله های عمیق و دست اندازهایی هستیم که صدای نارضایتی مردم را به پا کرده و برخی از مسئولان برای درست کردن خرابکاری خود هیچ عجله ای ندارند.

به گزارش هاتف سیستان و بلوچستان، این روزها در اکثر خیابانهای سطح شهر زاهدان شاهد وجود چاله های عمیق و دست اندازهایی هستیم که نه تنها صدای نارضایتی مردم را به پا کرده و آنها را با هزینه های گزاف تعمیرات ماشین مواجه کرده است بلکه کسب و کار جلوبندی سازها را هم رونق بخشیده زیرا رانندگان به طور ناگهانی با این چاله ها و کنده کاری های موجود در خیابان مواجه می شوند و تا بخواهند فرمان ماشین را به سمت دیگری هدایت کنند کار از کار گذشته و فاتحه جلوبندی ماشینشان خوانده شده است.
براستی این است اوضاع این روزها در خیابان های کلان شهری بنام زاهدان که علی رغم داشتن عرض کم و تردد وسائط نقلیه متعدد با ساخت و سازهای غیر مجاز و حفاری های زیادی نیز مواجه اند. حفاری هایی که از سوی دستگاه های خدماتی برای ارائه خدمات به شهروندان صورت می گیرد و از آن سو نیز با آسفالت های کنده کاری شده عجیب و غریبی که به حال خود رها شده اند شهروندان را مواجه می کنند. گویا برخی از مسئولان برای درست کردن خرابکاری خود هیچ عجله ای نداشته و این مردم هستند که باید چهارچشمی وجب به وجب خیابان ها را زیر ذره بین قرار دهند تا مبادا در دام این چاله ها گرفتار شوند.
دست اندازهای غیر استاندارد و تکه تکه در سطح شهر زاهدان به وفور دیده می شود که نمونه بارز آن در خیابانهای شهید مزاری و بلوار بهداشت است که برخی از رانندگان برای عبور از این دست اندازها به طور ناگهانی به لاین دیگری ماشین را هدایت می کنند تا از قسمتی که دست انداز کنده شده است عبور کنند که این مهم خود باعث بروز تصادفات زیادی نیز می شود.
کنده کاریهای شرکت گاز دردی دیگر بر پیگر آسفالت زاهدان
در زاهدان اگر درحال رانندگی باشید یا باید با سرعت گیرهای غیراستاندار مواجه شوید و یا با کند و کارهای پیمانکاران شرکت گاز که وجود هر دوی آنها برای مردم عذاب آوراند.

این کنده کاری ها و عدم مرمت آن از یک سو منجر به ایجاد ترافیک سنگین و از سوی دیگر باعث نارضایتی مردم زاهدان شده است . شرکت گاز مدت زیادی است که برخی خیابان را حفاری کرده و بعد از انجام کار، اقدام به مرمت آسفالت نکرده و به وضوح مشاهده میشود که اکثر خیابان ها با آسفالت موج دار و بی کیفیت  ترمیم می شود که می طلبد مسئولان مربوطه به این مشکلات رسیدگی کنند.
در همین رابطه برخی از شهروندان زاهدانی با اشاره به اوضاع نامناسب و وخیم آسفالت های مرکز استان اظهار داشتند: این وضعیت معابر شایسته کلان شهری مانند زاهدان نیست، مسئولان شهری در خواب بسر می برند.
برخی از شهروندان نیز با اشاره به اینکه کاش مسئولین شهری زاهدان اندکی به مردم فکر بودند، بیان کردند: آسفالت های تکه تکه این شهر همچون لباسی است که جای صد وصله دوزی دارد بگونه ای که جز چند خیابان اصلی بقیه خیابان های زاهدان وضعیت بسیار بدی دارد که این اوضاع علاوه بر آسیب رساندن به وسائط نقلیه نمای زشتی هم به شهر داده است.
نبود زیر ساخت های مناسب شهری، کمبود فضای سبز، خرابی آسفالت خیابان ها، تاریکی معابر شهری وغیره همه از جمله مشکلاتی است که شهروندان در این شهر از آن احساس نارضایتی دارند و از مسئولین خواستار هستند تا برای رفع اساسی این مشکلات گام های جدی را در دستور کار خود قرار دهند.
بر اساس ‌ماده ۵۵ در قانون شهرداری ها ایجاد خیابان‌ها و کوچه‌ها و میدان‌ها و باغهای عمومی و مجاری آب و توسعه معابر در حدود قوانین موضوعه و تنظیف و نگاهداری و تسطیح معابر و انهار عمومی و مجاری آب‌ها و فاضلاب و تنقیه قنوات مربوط به شهر و تأمین آب و روشنایی به وسایل‌ممکنه از وظایف شهرداری عنوان شده است که در همین راستا شهروندان زاهدانی از وضعیت نامطلوب آسفالت بسیاری از معابر و خیابانهای این شهر به خصوص در مناطق پرتردد ناراضی اند و از مسئولان خواستار توجه جدی به این مسئله هستند.
ترمیم کند و  کار های پیمانکاران با همکاری شهرداری زاهدان
مدیرعامل شرکت گاز سیستان و بلوچستان در این زمینه گفت: در خصوص کند و کار های موجود در سطح شهر که آسفالت نشده و مورد ناراحتی رانندگان شده است، اظهار کرد: ما این گلایه مندی را قبول داریم اما هر آبادانی یک خرابی هم در پشت سرش دارد.
محمدحسن طهرانی افزود: موضوع چاله چوله ها ی خیابانها و معابر را قبول داریم، در این زمینه برای ترمیم  بخشی از آسفالت را با  شهرداری قراردادی بسته شده که شهرداری برای رفع مشکل و معضل کنده کاریها از هفته آینده در مسیرهای اصلی آغاز به کار خواهند کرد و برای بخش فرعی نیز قرار است رفع آنها به تصویب برسد تا آغاز به کار برای رفع آنها آغاز شود.

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=16830

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.