• امروز : یکشنبه - ۱۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 5 May - 2024
11

شبکه پایین‌دست سد زیردان در هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد

  • کد خبر : 17093
  • 23 خرداد 1397 - 22:15
شبکه پایین‌دست سد زیردان در هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد
رئیس شورای اسلامی شهرستان چابهار گفت: شبکه پایین‌دست سد زیردان پس از ۱۳ سال انتظار بر اساس اعلام آب و فاضلاب روستایی در هفته دولت به‌بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش هاتف سیستان و بلوچستان، معین‌الدین سعیدی رئیس شورای اسلامی شهرستان چابهار اظهار داشت: عملیات احداث سد زیردان برای آب‌رسانی به بیش از ۷۰ هزار نفر از مردم روستایی ۲۶۱ روستای مجتمع «تلنگ»، «پلان» و «پیرسهراب» شهرستان‌های چابهار و قصر قند در دهه هفتاد شروع به کار کرد.
وی افزود: این سد ۲۰۷ میلیون مترمکعبی باهدف ایجاد شبکه آبیاری کشاورزی و آشامیدنی روستاهای پایین دست در سال ۹۰ به‌بهره‌برداری رسید اما شبکه پایین‌دست آن‌که از سال ۸۴ آغازشده هنوز به‌بهره‌برداری نرسیده است.
رئیس شورای اسلامی شهرستان چابهار تأکید کرد: سد زیردان خشکسالی در چابهار را تشدید کرده و با به‌دام انداختن مقدار زیادی آب بلااستفاده پشت خود چندین سال است که اکوسیستم منطقه را نابود کرده است.
سعیدی بابیان این‌که شبکه پایین‌دست این سد چندین سال است که ایجاد و معطل ۱۴ کیلومتر لوله‌گذاری پایانی است، اضافه کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته به ما قول دادند هفته دولت شبکه پایین‌دست سد «زیردان» به بهره‌برداری برسد، همچنین با توجه به وضعیت وخیم روستاهای پایین‌دست به دلیل خشکسالی، ۱۸ میلیون مترمکعب آب سد هم در چند هفته گذشته با پیگیری به‌عمل‌آمده از سوی شوراها رهاسازی شد.
رئیس شورای اسلامی شهرستان چابهار تصریح کرد: امیدواریم بنا به قول داده شد، شبکه پایین‌دست این سد در موعد مقرر به‌بهره‌برداری برسد و سرنوشت قول‌های پیشین را پیدا نکند، تاکنون بارها به ما قول دادند اما به دلیل کمبود اعتبار هنوز محقق نشده؛ این در حالی است که تمام روستاهای پایین‌دست سد فاقد شبکه آبرسانی هستند و در این شرایط خشکسالی که عمده رودها و هوتگ‌ها (گودال‌های ذخیره آب در مناطق روستایی فاقد شبکه بلوچستان) هم خشکیده است تنها امیدشان برای آبرسانی به تانکرهای آبرسانی سقایی است که روزانه به این مناطق اعزام می‌شوند و به هر روستایی ۱۵ لیتر آب سهمیه می‌دهند.

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=17093

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.