• امروز : چهارشنبه - ۱۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 8 May - 2024
7

فرصتی برای فراهم کردن‌ اشتغال جوانان سراوانی

  • کد خبر : 17323
  • 09 تیر 1397 - 12:41
فرصتی برای فراهم کردن‌ اشتغال جوانان سراوانی
فرماندار سراوان گفت: ۴۰ هکتار گلخانه در شهرستان وجود دارد که باید مشکلات پیش روی گلخانه داران شهرستان را برطرف کرد.

به گزارش هاتف سیستان و بلوچستان،درویش نارویی در شورای کشاورزی شهرستان افزود: در استان قسمت اعظم انتظار مردم از کشاورزی تولید و اشتغال است و معیشت مردم با کشاورزی گره خورده است.
وی بیان کرد: واردات دام از سراوان در کشور تاثیر گذار است و زمینه اشتغال افراد بسیاری را مهیا کرده ‌که می‌طلبد با تقویت بیشتر این ظرفیت و همراهی مردم گام‌های موثرتری برداشت.
فرماندار گفت: تولید بیش از ۴۰ هزار تن خرما در سراوان فرصتی برای فراهم کردن زمینه اشتغال جوانان دانش آموخته منطقه است.
نارویی ادامه داد: در سراوان بیکاری و فراوانی پدیده‌ها و آسیب‌های اجتماعی ناشی از نبود زمینه‌های کار و آشنا نبودن افراد در این حوزه‌ها از مهم ترین مشکلات است.
وی با اشاره به قابلیتهای این شهرستان در حوزه کشاورزی و نبود تناسب میان تولید و ظرفیت‌های موجود اظهار کرد: محصول خرما با تولید بیش از ۴۰ هزار تن در شهرستان با کیفیت و مرغوبیت بی نظیر از ظرفیت‌های این منطقه است که می‌طلبد با هدایت نیروی انسانی و سرمایه و با استفاده از این ظرفیت‌ها زمینه اشتغال جوانان دانش آموخته منطقه را فراهم کرد.
فرماندار با اشاره به پیچیدگی در صدور مجوز‌ها، بر تسهیل، روان سازی، پشتیبانی، آموزش و مهارت و پرداخت تسهیلات در قالب یک برنامه تاکید کرد و گفت: می‌طلبد با سیاست‌گذاری و هم‌افزایی به صورت گروهی در مسیر استفاده از قابلیت‌ها و ظرفیت‌های تاثیر‌گذار منطقه حرکت کرد.
وی با اعلام آمادگی برای تسهیل مشکلات و همراهی مردم ابراز امیدواری کرد: حاصل این شرایط تولید، سرمایه گذاری و ماندگاری مردم در این حوزه باشد‌.

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=17323

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.