• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
13

رودخانه های فصلی جنوب سیستان و بلوچستان جان دوباره گرفت

  • کد خبر : 17685
  • 31 تیر 1397 - 18:24
رودخانه های فصلی جنوب سیستان و بلوچستان جان دوباره گرفت

در پی بارندگی های اخیر در جنوب استان رودخانه های فصلی برخی شهرستان ها از جمله مهرستان، قصرقند و سیب و سوران جان دوباره گرفت.

به گزارش هاتف سیستان و بلوچستان، عبدالصمد عیسی زاده فرماندار سیب و سوران اظهار داشت: ۱۲ رودخانه فصلی در این شهرستان وجود دارد که در چهار رودخانه طی روزهای اخیر به دلیل بارندگی آب جاری و سبب خوشحالی بسیاری از مردم منطقه شد.
وی افزود: بیشتر بارندگی های روزهای گذشته این شهرستان از دامنه های کوه بیرک و بخش هیدوچ گزارش شده است.
مرتضی فرجی کارشناس اداره کل هواشناسی نیز گفت: میزان بارندگی روز جمعه در سراوان ۲/۱، هیدوچ ۵/۴ و مولتان ۲/۱۱ میلی متر گزارش شده است، اما بارش ها بیشتر در ارتفاعات و خارج از ایستگاه های باران سنجی بوده است به همین دلیل اطلاعی از طغیان رودخانه های فصلی در دست نیست، البته از طریق فضای مجازی و رسانه ها، اخباری در این باره منتشر شده است.
وی افزود: رشد ابرهای همرفتی در ساعات بعد از ظهر در نیمه جنوبی استان طی سه روز آینده تداوم دارد و شرایط برای رگبار پراکنده، گاهی رعد و برق و تند باد موقتی به ویژه در ارتفاعات این مناطق طی این مدت مهیاست، بنابراین جاری شدن روان آب و پر آب پر شدن موقتی مسیل ها و رودخانه های فصلی محتمل است، ضروری است از اسکان و تردد در حاشیه رودخانه ها و مسیل خودداری شود.
وی ادامه داد: بادهای ۱۲۰ روزه در شهرستان های شمالی استان در ساعات اولیه روز به طور موقتی به خیزش گرد و خاک منجر می شود اما انتظار داریم از اواخر سه شنبه و طی سه روز پایانی هفته جاری همراه با افزایش شدت وزش باد، توفان و گرد و خاک رخ دهد.
وی اظهار کرد: از نظر دمایی تا اواسط هفته تداوم هوای گرم در استان پیش بینی می شود، دریای عمان مواج و متلاطم است.گزارش ها در رسانه های استان از جمله صدا و سیما و تصاویر منتشر شده حاکی از آن است که رودخانه های فصلی مهرستان و قصرقند نیز در پی بارندگی های اخیر جان دوباره گرفت.

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=17685

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.