• امروز : شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024
6

با دم شیر بازی نکنید

  • کد خبر : 17734
  • 01 مرداد 1397 - 15:15
با دم شیر بازی نکنید

می‌گویند نمی‌گذاریم نفت ایران صادر شود و خیال می‌کنند وقتی ما می‌گوییم هنگامی که نفت ایران صادر نشود، هیچ کس نمی‌تواند نفت صادر کند به دنبال بستن تنگه هرمز هستیم در صورتی که راه‌های فراوانی وجود دارد و بستن تنگه هرمز روش ساده آن است، اما بسیاری تنگه‌های دیگر برای این کار در اختیار داریم.

به گزارش هاتف سیستان و بلوچستان، رئیس جمهور کشورمان که طی هفته‌های گذشته هشدارهای قاطعی به آمریکا داده بود، روزگذشته با لحنی بی سابقه به سیاست آمریکا برای صفر کردن صادرات نفت ایران اشاره کرد و گفت: می‌گویند نمی‌گذاریم نفت ایران صادر شود و خیال می‌کنند وقتی ما می‌گوییم هنگامی که نفت ایران صادر نشود، هیچ کس نمی‌تواند نفت صادر کند به دنبال بستن تنگه هرمز هستیم در صورتی که راه‌های فراوانی وجود دارد و بستن تنگه هرمز روش ساده آن است، اما بسیاری تنگه‌های دیگر برای این کار در اختیار داریم.
 
دکتر حسن روحانی روز گذشته در همایش سفرای ایران در خارج از کشور با تأکید بر این که ما با هیچ کس دعوا و جنگ نداریم اما دشمنان باید خوب بفهمند که جنگ با ایران مادر جنگ‌ها و صلح با ایران مادر صلح‌هاست افزود: ما هیچ‌وقت از تهدید نترسیده ایم و در برابر تهدید، تهدید خواهیم کرد. روحانی خطاب به آمریکایی‌ها و در پاسخ به این که آن‌ها گفته‌اند نمی‌گذاریم نفت ایران صادر شود، اظهار کرد: آقای ترامپ! ما مرد شرف و ضامن امنیت آبراه منطقه و امنیت مسیر کشتیرانی در طول تاریخ هستیم، با دم شیر بازی نکن، پشیمان کننده است. شما فکر می‌کنید ایران این قدر ضعیف است که اجازه دهد شما به خواسته و به اهداف‌تان برسید؟
رئیس جمهور ادامه داد: با دم شیر بازی نکنید چرا که پشیمانی ابدی برای شما به همراه خواهد داشت و این از توان شما ساخته نیست شما نمی‌توانید ملت ایران را علیه منافع ایران بسیج کنید.
 

روایت آمریکا از اعلان جنگ آمریکا با ملت ایران

روحانی بعد از این که به تشریح چهار دهه اقدامات آمریکا علیه ملت ایران و شکست‌های متوالی این کشور در برابر مردم ایران پرداخت، افزود: هنگامی که می‌گویید بانک‌ها با ایران کار نکنند و تبادل مالی نباشد و نفت صادر نشود، یعنی اعلان جنگ با ملت ایران دارید، آن وقت تصور می‌کنید ملت از شما می‌ترسد؟ شما که در همه جای منطقه پهنید و لااقل به یک جای دور هم نرفته‌اید خیلی حرف‌های خطرناک می‌زنید و باید سخنان خود را درک کنید و معنی لغت را بفهمید و آثار و تبعات آن را بدانید.
 

تسلیم به معنای پایان دستاوردهای ۴۰ ساله است

وی افزود: امروز در برابر آمریکا حرف زدن، مذاکره کردن و سخن گفتن معنایی جز تسلیم ندارد و تسلیم به معنای پایان دستاوردهای ۴۰ ساله ملت ایران است.
روحانی در ادامه با اشاره به این که براساس اسناد و مدارک موجود، آمریکایی‌ها حاضر شده بودند به قیمت کشتار میلیون‌ها ایرانی، شاه را حفظ کنند، درباره ادعای حقوق بشرخواهی آمریکا افزود: این شما بودید که وحشی‌های تروریست را به وجود آوردید و از این که به آن‌ها سلاح ضد زره و تجهیزات و تسلیحات دادید، خجالت نکشیدید و رژیم صهیونیستی خجالت نکشید که مجروحان داعش را به سرزمین خود برد و آن‌ها را مداوا کرد. باید خجالت بکشید چرا که در تاریخ آبرویی برایتان نمانده است. شما امروز دم از حقوق بشر می‌زنید؟!
 
رئیس جمهور تصریح کرد: آمریکا می‌خواهد از لحاظ اقتصادی و روانی فشار وارد و در نهایت آن را تبدیل به آشوب و اغتشاش کند، مطمئناً آمریکا در اهداف خود ناموفق بوده و ما صد در صد مملکت را خوب به پیش خواهیم برد چرا که رهبری، ملت و مسئولان و نیروهای مسلح همه در کنار هم هستند.
روحانی در ادامه با بیان این که باید بگذاریم که این آمریکای منزوی همین طور تنها بماند و نباید اجازه دهیم که آمریکای منزوی جان بگیرد، افزود:جنگ سخت است و مشکلات فراوانی به دنبال دارد، اما در عین حال، فرصت‌های زیادی نیز در دل خود دارد که این مختص جنگ هشت ساله ما نیست.
رئیس جمهور تجربه دفاع مقدس را در این زمینه بازخوانی کرد و گفت: یکی از ثمرات دفاع مقدس ما این بود که در کنار ارتش جمهوری اسلامی، یک نیروی نظامی دوم قوی در کشور متولد شد. نوزادی در آن دوران متولد شد که در پایان جنگ به جوانی برومند و قوی تبدیل شد، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در دل جنگ و با تجهیزات و تسلیحاتی که از عراقی‌ها به غنیمت گرفته شد، پا گرفت.
 

به دنبال اصلاح روابط با بحرین و عربستان هستیم

روحانی در بخش دیگری از این جلسه با اشاره به اتفاقاتی که درباره مسئله فلسطین رخ داده ادامه داد: رژیم صهیونیستی اهل استدلال و گفت و گوی منطقی نیست و با برگزاری کنفرانس نمی‌توان سرزمین فلسطین را از این رژیم پس گرفت و آوارگان فلسطینی را به سرزمین‌شان بازگرداند. اما امروز همگان این مسائل را به چشم می‌بینند.
وی با یادآوری سیاست برادرانه جمهوری اسلامی افزود: امروز فرصتی به وجود آمده تا روابط خود را با همسایگانمان بیش از پیش گسترش دهیم و حتی اگر همسایه‌ای مانند عربستان هم از لجاجت‌ها و اقدامات خود دست برداشت و برای روابط اظهار تمایل کرد، باید اختلافات را حل و دوستی را برقرار کنیم. درباره امارات و بحرین نیز این گونه است و ما در شرایط جدید به دنبال اصلاح روابط با این کشورها هستیم.
 

روسیه را نه به عنوان «شرق» بلکه به عنوان یک همسایه می‌بینیم

رئیس جمهور با بیان این که ما باید روابط خوب خود را با همسایگانمان مستحکم کنیم به برخی اظهارنظرها درباره چگونگی روابط ایران و روسیه اشاره کرد و گفت: ما نه تسلیم غربیم و نه تسلیم شرق و شعار نه شرقی نه غربی منافاتی با گسترش همکاری‌ها با کشورهای جهان ندارد. ما روسیه را نه به عنوان شرق یا قدرتی بزرگ بلکه به عنوان یک همسایه می‌بینیم و حسن هم جواری و گسترش روابط با مسکو را به نفع دو کشور می‌دانیم.
 

آملی لاریجانی: صحبت‌های رئیس جمهور مشابه بیانات مقام معظم رهبری بود

در این همایش آملی لاریجانی رئیس قوه قضاییه با تمجید از سخنرانی رئیس جمهور اظهار کرد: صحبت‌های رئیس جمهور محترم عزتمندانه بود و باید از ایشان و اظهارات متین و مقتدرانه‌شان تشکر کرد. صحبت‌های رئیس جمهور که مشابه بیانات مقام معظم رهبری بود، یک تبلیغ نیست؛ بلکه منطبق با استعداد‌های کشور است.
رئیس دستگاه قضا با اشاره به انسجام و هماهنگی قوای کشور برای مقابله با توطئه‌های دشمن گفت: امروز برای همه ما خنثی کردن سلطه و اقدامات ایذایی و تخریبی دشمن یک وظیفه شرعی و عقلانی است و برای این منظور باید به کار جهادی روی آوریم وایستادگی کنیم.
 

لاریجانی: سفرا «چریک‌های کت‌وشلواری» هستند

رئیس مجلس هم در این همایش گفت: دیپلمات‌ها و سفرای ما می‌توانند به عنوان چریک‌های کت وشلواری نقش به سزایی در حوزه اقتصادی داشته باشند. لاریجانی خطاب به سفرای ایران در کشورها افزود: فکر می‌کنم در این دوره اخیر ۴- ۵ سالی که آقای ظریف با شما سفرا، سکانداری دیپلماسی کشور را بر عهده داشتند، در کل خیلی خوب و حرفه‌ای کارتان را دنبال کردید.
وی با تشریح فرایند وساطت عمان و موافقت رهبر انقلاب با آغاز مذاکرات هسته‌ای در دولت دهم از برگزاری ۳۳ جلسه شورای هسته‌ای در این سال‌ها خبر داد و تاکید کرد: روی هم رفته مسئله هسته‌ای به جایی رسید و نشان می‌داد که ایران مصمم است از فرصت استفاده کند و ضمن استفاده از دانش هسته‌ای، مانع زورگویی‌ها به مردم ایران شود؛ البته ایمیل‌هایی می‌زدند که بحث «جان» و «جواد» موضوعی شده بود!
 

سیدحسن خمینی: تردید ندارم که می‌توانیم از گردنه‌های پیش رو عبور کنیم

همچنین حجت الاسلام والمسلمین سید حسن خمینی تولیت آستان امام راحل نیز عصر شنبه در آیین تجدید میثاق کارکنان وزارت امورخارجه در حرم مطهر امام خمینی (ره) گفت: سخن رهبری درباره ضرورت ارتباط با همه کشورها -به جز یکی دو مورد-، یک سخن بنیادین است؛ لذا دفاتر نمایندگی ما باید با همه، غیر از یک موردی که خط قرمز است، ارتباط بگیرند.
وی با اشاره به تهوّر شیوخ منطقه در کنار اقدامات رئیس جمهور آمریکا، گفت: محمد بن سلمان فرد متهوری است که سرمایه‌های جهان اسلام را به سرعت از بین می‌برد.
وی با بیان این که امروز بعد از ۴۰ سال، جمهوری اسلامی ایران دارای چارچوب خردمندی است، تصریح کرد: مقام معظم رهبری با تجربه ۴۰ ساله و آقای رئیس‌جمهور و وزیر امور خارجه نیز با تجربه‌هایی که طی این سال‌ها به دست آورده‌اند، با وضعیت جامعه جهانی و ویژگی‌های آن آشنا هستند. البته ما باید این تجارب را به نسل‌های بعدی نیز منتقل کنیم که خدای نکرده جمهوری اسلامی پیر نشود. من با خردمندی که در مجموعه مدیریت نظام سراغ دارم، تردید ندارم که می‌توانیم از گردنه‌های پیش رو عبور کنیم.
 

بازتاب گسترده جمله «با دم شیر بازی نکنید» در رسانه‌های بین‌المللی

سخنرانی دیروز رئیس جمهور بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های منطقه‌ای و بین‌المللی داشت. به شکلی که تعداد زیادی از این رسانه‌ها از جمله خبرگزاری رویترز،شبکه خبری فرانس ۲۴،یورو نیوز، اسپوتنیک عربی، روزنامه صهیونیستی «جروزالم پست»،روزنامه مصری «الیوم السابع»،روزنامه کویتی «الرای» و شبکه تلویزیونی لبنانی الجدید، عبارت «با دم شیر بازی نکنید» را به عنوان تیتر سخنان روحانی انتخاب کردند.
همچنین تهدید مجدد ایران به بستن تنگه هرمز انعکاس ویژه‌ای در این رسانه‌ها پیدا کرد. دیروز علاوه بر رئیس قوه قضاییه، محسن رضایی هم از مواضع رئیس جمهور تقدیر کرد.

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=17734

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.