• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
9

بسته سرمایه گذاری سوئدی ها در بندر چابهار

  • کد خبر : 17853
  • 04 مرداد 1397 - 10:41
بسته سرمایه گذاری سوئدی ها در بندر چابهار

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به سرمایه گذاری سوئدی ها در بندر چابهار برای جمع آوری آلودگی های نفتی، گفت: بر اساس بسته سرمایه گذاری سوئدی ها فناوری روز اتحادیه اروپا برای جمع آوری آلودگی های نفتی وارد کشور می شود.

به گزارش هاتف سیستان و بلوچستان، محمد راستاد معاون وزیر راه و شهرسازی در حاشیه امضای ۴ قرارداد و تفاهمنامه برای توسعه پسکرانه های بندر چابهار اظهار کرد: طی سال های اخیر طرح های سرمایه گذاری توسعه بندر چابهار توسط بخش خصوصی در دستور کار سازمان بنادر و دریانوردی قرار گرفت که در این راستا امروز ۴ قرارداد سرمایه گذاری در پسکرانه این بندر امضا شد.
 
وی با بیان این که همچنین یک تفاهم نامه به ارزش ۱۵۰ میلیون دلار امضا شد که به زودی منجر به امضای قرارداد می شود، تصریح کرد: سرمایه گذاری در بندر چابهار با هدف تبدیل این بندر به یک بندر نسل سوم است که در آن صرفا عملیات تخلیه و بارگیری کالا نخواهیم بود.
 
وی ادامه داد: با تبدیل این بندر به بندر نسل سوم شاهد فعالیت های تولیدی ارزش افزودده، ایجاد زیرساخت های لجستیک، توزیع کالا در پسکرانه و… خواهیم بود.
 
معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به نقش بندر چابهار در توسعه ترانزیت محور شرق، گفت: این بندر و زیرساخت های آن منجر به افزایش ترانزیت می شود؛ در این راستا همزمان با بهره برداری از فاز اول توسعه بندر چارهار محموله های ترانزیتی گندم هند به خوبی به افغانستان ترانزیت شد.
 
راستاد با بیان این که ترافیک بندر چابهار افزایش جهشی داشته است، افزود: امسال فعالیت های بندر چابهار ۲۷ رشد داشته و تخلیه و بارگیری کانتینر نیز ۷۷ درصد افزایش یافته که در هیچ بندری این رشد را نداشته ایم.
 
وی بیان کرد: تفاهمنامه تسهیلات دریافت مواد زائد نفتی با سوئدی ها امضا شد که در قالب آن یک پکیج کامل سرمایه گذاری در این زمینه از سوی طرف سوئدی ارائه می شود. در این راستا فناوری روز اتحادیه اروپا برای جمع آوری آلودگی های نفتی وارد کشور می شود.
 
وی همچنین در رابطه با پیش بینن درآمدهای سازمان بنادر و دریانوردی، اظهار کرد: پیش بینی کرده ایم امسال ۲۶۰۰ میلیارد تومان درآمد داشته باشیم که این هدفگذاری در سال جاری محقق می شود.

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=17853

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.