• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
8

ستاد ساماندهی امور جوانان استان برگزار شد

  • کد خبر : 17947
  • 09 مرداد 1397 - 16:02
ستاد ساماندهی امور جوانان استان برگزار شد

ستاد ساماندهی امور جوانان استان سیستان و بلوچستان با موضوع برنامه های هفته ازدواج در زاهدان برگزار شد.

به گزارش هاتف ،
سید دانیال محبی استاندار پیش از ظهر امروز در ستاد ساماندهی امور جوانان استان، با بیان اینکه سیستان و بلوچستان جوان ترین استان کشور است ، توجه به اوقات فراغت جوانان را ضروری دانست.
وی در این جلسه با تاکید بر استفاده حداکثری از ظرفیت های استان برای رفاه جوانان گفت : سیستان و بلوچستان از لحاظ فضای سبز و مکانهای تفریحی برای جوان کمبود دارد که نیاز است از همین ظرفیت های موجود از جمله بندر چابهار و تفتان برای برنامه های تفریحی جوانان استفاده شود.
وی افزود: دستگاه های متولی باید از محل ۱ درصد اعتبارات فرهنگی در حوزه اوقات فراغت و اجرای برنامه ها در این زمینه استفاده کنند.
استاندار سیستان و بلوچستان با انتقاد از استفاده اندک از فضای دانشگاه های استان در تابستان گفت : دانشگاه ها در تابستان می توانند بهترین فرصت را برای فعالیت های فراغتی و امور پژوهشی جوانان دانشجو فراهم کنند.
استاندار سیستان و بلوچستان تصریح کرد: ازدواج رکن اصلی پایداری خانواده و اجتماع است که از این رو باید با حساسیت و توجه زیاد صورت پذیرد.
محبی ادامه داد: پرهیز از تصمیمات احساسی ، توجه به تفاوت های فکری ، فرهنگی و معیشتی از عوامل پایداری ازدواج به شمار می رود و جوانان باید در این زمینه دقت نظر داشته باشند.
رئیس ستاد ساماندهی امور جوانان سیستان و بلوچستان با بیان اینکه میانگین سن ازدواج در کشور افزایش یافته است اظهار کرد: بیکاری یکی از عوامل مهم در بالا رفتن سن ازدواج است که در این زمینه آموزش و پرورش و فنی و حرفه ای باید در زمینه ترغیب مهارت آموزی برای جوانان برنامه ریزی و تلاش بیشتر نمایند.
سید دانیال محبی همچنین برگزاری کارگاه ها و نشست های آموزش اجتماعی و سبک زندگی برای جوانان و زوج های جوان مورد تاکید قرار داد و از دانشگاه ها خواست با انجام طرح های پژوهشی علل پایین آمدن سن طلاق در استان را بررسی کنند.
سرپرست اداره کل ورزش و جوانان سیستان و بلوچستان نیز در ابتدای این جلسه از برگزاری ۱۱ جشنواره با محوریت جوانان استان سیستان و بلوچستان طی اردیبهشت ماه به مناسبت هفته جوان خبر داد.
محمود امیاری افزود: پرداخت تسهیلات ازدواج طی ۳ ماه اول امسال ۲۶درصد رشد داشته است که به ۲هزار و ۹۱۶ زوج وام ازدواج اعطا شده است و رتبه دوم کشور را کسب کرده است.

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=17947

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.