• امروز : یکشنبه - ۱۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 5 May - 2024
10

فعالیت بازارچه مرزی تخت عدالت شنبه آغاز می شود

  • کد خبر : 18057
  • 17 مرداد 1397 - 13:46
فعالیت بازارچه مرزی تخت عدالت شنبه آغاز می شود

بازارچه مرزی تخت عدالت هیرمند که حدود یک ماه قبل با حضور وزیر کشور افتتاح شد همچنان تعطیل است اما از شنبه هفته آینده به طور رسمی فعالیت خود را آغاز می کند.

به گزارش هاتف سیستان و بلوچستان، محمد علی پیری فرماندار هیرمند اظهار داشت: این بازارچه مرزی فقط در زمان حضور وزیر کشور افتتاح شد اما پس از آن به دلیل مشکلات و کارشکنی هایی از سوی مسئولان وزارت کشور در اجرا نکردن دستورهای وزیر هنوز تعطیل است، با حضور در وزارت کشور این موضوع پیگیری و قول هایی به منظور اجرای دستور وزیر برای رفع مشکلات این بازارچه داده شد و از شنبه آینده با بازگشایی این بازارچه، فعالیت آن آغاز می شود.
 
وی افزود: غرفه های این بازارچه آماده است و کالاهایی در آن قرار دارد، با بازگشایی بازارچه ساکنان شعاع ۵۰ کیلومتر مرز این شهرستان که دارای کارت الکترونیک تجاری هستند، می توانند از غرفه ها خرید کنند، با ارزیابی گمرک، از معافیت هایی نیز برخوردار می شوند.
 
وی ادامه داد: حدود ۱۵ هزار خانوار در سامانه صدور کارت الکترونیک تجاری ویژه مرزداران ثبت نام شدند که از این تعداد بیش از ۱۱ هزار خانوار شناسایی و برای آن ها کارت صادر شد، از این تعداد در کارت های ۶۹۳ خانوار انجام نوع خدمات مشخص است و بقیه باید برای تعریف نوع خدمات با مراجعه به دفاتر پیشخوان دولت این موضوع را مشخص و تعریف کنند تا از خدمات دولت و معافیت تعیین شده برخوردار شوند.
 
وی درباره واریز قسط سوم سود حاصل از فروش سوخت مرزنشینان هم گفت: با به روز کردن کارها، قسط سوم سود حاصل از فروش سوخت به حساب خانواده های ساکن روستاهای بخش مرکزی و قرقری واریز شده است.
 
وی خاطر نشان کرد: دو مرحله سود حاصل از فروش سوخت به حساب سرپرست خانواده های ساکن در روستاهای شعاع ۲۰ کیلومتری مرز این شهرستان از طریق بانک های عامل واریز شده است.
 
با توجه به خشکسالی های طولانی در زابل و تاثیر زیاد آن در هیرمند، واریز سود حاصل از فروش سوخت به مردم می تواند مسکنی برای کم کردن بار اقتصادی خانوارها باشد.
 
فرماندار هیرمند ادامه داد: با استقرار کاروان سلامت جمعیت هلال احمر سمنان در هیرمند، اقداماتی نظیر ویزیت و توزیع داروی رایگان میان روستاییان محروم این شهرستان و سبدهای کالا در قالب برنج، روغن، عدس، حبوبات، چای خشک، کنسرو تن ماهی و لوبیا به صورت رایگان میان مردم انجام شد.

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=18057

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.