• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
5

ورود کشتی حامل کالای اساسی کشور به بندر چابهار

  • کد خبر : 18060
  • 17 مرداد 1397 - 13:55
ورود کشتی حامل کالای اساسی کشور به بندر چابهار

کشتی حامل کالای اساسی کشور روز گذشته در لنگرگاه بندر چابهار پهلو گرفت و عملیات تخلیه آن انجام شد.

 
حسین شهدادی معاون بندری و اقتصادی اداره کل بنادر و دریانوردی اظهار داشت: با زیرساخت های ایجاد شده در بندر چابهار و پیگیری های وزارت راه و شهرسازی، سازمان بنادر و دریانوردی و همکاری شورای عالی ترابری وزارت راه و شهرسازی امکان پهلوگیری و تخلیه کشتی های حامل کالاهای اساسی مورد نیاز کشور در بندر چابهار فراهم شده است.
 
وی افزود: پراکندگی جمعیت در استان های شرقی و جنوب شرق حدود ۲۰ درصد از جمعیت کل کشور بوده و و حدود ۱۹ درصد از واحدهای تولیدی گوشت سفید، تخم مرغ و دام‌پروری کشور در این استان ها در حال فعالیت است که اکثر نهاده های مورد نیاز این واحدهای تولیدی از خارج کشور تأمین می شود.
 
وی با اشاره به واردات سالیانه ۱۲ میلیون تن کالای اساسی و غلات از قبیل ذرت، سویا، روغن خوراکی، جو و گندم گفت: میزان کالای مورد نیاز استان های شرقی و جنوب شرق با طی مسافت ۷۷۰ مایل دریایی در دیگر بنادر جنوبی کشور تخلیه می شود که مسافت زمینی حمل شده به مراکز این استان ها به طور متوسط ۲۶۵ کیلومتر نسبت به فاصله چابهار تا این مراکز بیشتر است.
 
وی تصریح کرد: در صورت اختصاص ۲۰ درصد از تخلیه کالاهای اساسی به بندر چابهار هزینه تمام شده واردات کالاهای اساسی مورد نیاز قشرهای مختلف جامعه برای استان‌های شرقی و جنوب شرق کاهش قابل توجهی خواهد یافت.

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=18060

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.