• امروز : سه شنبه - ۱۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 7 May - 2024
9

بازدید دبیر کل جمعیت هلال احمر از نحوه اجرای طرح پویش نذر آب

  • کد خبر : 18137
  • 20 مرداد 1397 - 23:03
بازدید دبیر کل جمعیت هلال احمر از نحوه اجرای طرح پویش نذر آب

حضور دبیر کل جمعیت هلال احمر به منظور پی گیری اجرای طرح نذر آب در استان سیستان و بلوچستان.

به گزارش هاتف سیستان و بلوچستان، محمود محمدی نسب دبیرکل جمعیت هلال احمر که به منظور پی گیری اجرای طرح نذر آب به استان سیستان و بلوچستان سفر کرده است در بدو ورود به شهرستان هیرمند در خصوص اجرای این طرح اظهار داشت: بدنبال پدیده خشکسالی صورت گرفته و مشاهده وضعیت استان بر آن شدیم تا در جهت اصلاح وضعیت حداقل آب شرب برخی مناطق که حداقل ۵ ماه از سال در شبکه آبرسانی بشدت با مشکل روبرو می باشند مخازن آب تعبیه گردد وآب شرب بهداشتی بطور سرانه برای هر نفر ۱۵ تا ۲۰ لیتر روزانه در نظر گرفته شود.
 
وی گفت: در این راستا با بررسی بعمل آمده ۵۲۱ روستا در کل استان با جمعیتی بالغ بر ۲۰۰ هزار نفر شناسایی و در این طرح پوشش داده خواهند شد و مخازن ۱۰۰۰ ، ۲۰۰۰ و ۵۰۰۰ لیتری به تناسب جمعیت و با همکاری آب و فاضلاب روستایی هر سه یا ۴ روز آبگیری خواهند شد.
 
محمدی نسب افزود: طرح نذر اب موضوع اصلی برای جمعیت هلال احمر است که ان شاءالله با کمک مردم استمرار پیدا کند و در کل استان گسترش یابد.
 
وی در پایان خاطر نشان کرد: در حاشیه این طرح دو طرح جانبی دیگر هم به اجرا درآمده است . یکی طرح کاروان سلامت که توسط ۱۹ استان در ۱۹ شهرستان سیستان و بلو چستان از تارخ ۱۴ لغایت ۲۱ در استان اجرا می شود . در این طرح ۱۹ تیم داوطلب متشکل از پزشک متخصص و عمومی و پرستار جهت درمان رایگان با تجهیزات و داروی مورد نیاز متناسب با منطقه عملیاتی به استان منتقل شدند و درمان و توزیع رایگان دارو را داشته اند که خوشبختانه با رضایت مردم مواجه بوده و این رضایت موجب خرسندی ما نیز می باشد. توزیع بسته های غذایی یک ماهه با کمک سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر برای ۵۰ هزار خانوار روستایی آسیب دیده نیز در نظر گرفته شده که امیدوار یم با کمک خیرین و مردم نوعدوست این امر هم تداوم و توسعه یابد تا بتوانیم این مشکل رانیز مدیریت نماییم.

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=18137

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.