• امروز : شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024
10

بندر شهید بهشتی چابهار نقطه قوت کشور در برون رفت از تحریم هاست

  • کد خبر : 18182
  • 22 مرداد 1397 - 13:53
بندر شهید بهشتی چابهار نقطه قوت کشور در برون رفت از تحریم هاست

بندر شهید بهشتی نقطه قوت کشور در برون رفت از محدودیت ها و تحریم های یک جانبه است.

به گزارش هاتف سیستان و بلوچستان، سردار ساسانی معاون زیربنایی پدافند غیر عامل کشور در بازدیدی که از بندر شهید بهشتی چابهار انجام داد، اظهار داشت: اهمیت بندر راهبردی و اقیانوسی چابهار از دوران دفاع مقدس به عنوان بندر پشتیبان خارج از محدوده خلیج فارس عینیت پیدا کرد.
 
وی پیشرفت و توسعه حاصل شده در بندر چابهار در زمینه واردات، صادرات، ترانزیت و پیوند با کشورهای همسایه را مثبت و قابل تقدیر دانست و افزود: بندر شهید بهشتی با توجه به توسعه و ظرفیت هایی که در آن ایجاد شده و با رعایت موضوع های پدافند غیر عامل، نقطه قوت کشور در برون رفت از محدودیت ها و تحریم های یک جانبه ای است که تسریع در توسعه آن برای دشمنان و تهدیدکنندگان، بازدارندگی ایجاد می کند.
 
وی پیشرفت طرح توسعه بندر شهید بهشتی چابهار و تأمین تجهیزات استراتژیک در زمان کوتاه مدت برجام را بسیار مثبت و حایز اهمیت ارزیابی کرد و ادامه داد: حمایت و پیگیری سازمان پدافند غیر عامل برای تصویب راه های دسترسی و اتصال به پسکرانه بندر، درهای خروجی بندر شهید بهشتی و الحاق فاز پنج به طرح کنونی امری ضروری است.
 
بهروز آقایی مدیر کل بنادر و دریانوردی هم گفت: اختصاص قسمتی از کالاهای اساسی کشور از طریق بندر چابهار به منظور بهره مندی از ظرفیت های ایجاد شده در این بندر با هدف تمرکز زدایی از بنادر حوزه خلیج فارس و تأمین نیازهای اساسی سیستان و بلوچستان و استان هایی از جمله کرمان، خراسان جنوبی و سمنان ضروری است.
 
وی برقراری تعادل، کاهش هزینه، زمان، مقاوم سازی، بازدارندگی و آمادگی در برابر تحریم ها و تهدیدهای آینده را از اهداف پدافند غیر عامل ضروری اعلام کرد و ادامه داد: تدبیر و جدیت در موضوع های مربوط به دریای عمان از اولویت های دریایی کشور است.
 
وی با تاکید بر تکمیل و احداث راه آهن چابهار – ایرانشهر – زاهدان به عنوان یکی از زیرساخت های اصلی توسعه محور شرق کشور اظهار داشت: ایجاد دسترسی های ریلی در بنادر و اتصال به شبکه حمل و نقل ریلی کشور به عنوان مهم‌ترین عوامل کاهش بهای تمام شده کالا و ایجاد مزیت رقابتی حایز اهمیت است و سرمایه گذاری دولت همراه با ایجاد مشوق های بخش خصوصی به منظور ورود و تکمیل کننده این حوزه ضرورت دارد.

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=18182

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.