• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
13

جشنواره ملی موسیقی حماسی و روایی کمالان در سیستان و بلوچستان برگزار می شود

  • کد خبر : 18235
  • 24 مرداد 1397 - 14:15
جشنواره ملی موسیقی حماسی و روایی کمالان در سیستان و بلوچستان برگزار می شود

حسین مسگرانی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان از برگزاری جشنواره ملی موسیقی حماسی و روایی کمالان در استان خبر داد.

به گزارش هاتف سیستان و بلوچستان، حسین مسگرانی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: خوشبختانه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حال پیگیری قول هایی است که در نشست با اصحاب فرهنگ هنر و رسانه داده است که امیدواریم بخشی از آن ها که قابل انجام است تا پایان سال محقق شود.
 
وی ادامه داد: برگزاری جشنواره ملی موسیقی حماسی و روایی کمالان یکی از رویدادهای مهمی است که مدت ها پیگیر آن بوده ایم.
 
وی با بیان اینکه استاد کمالان در سطح ملی و بین المللی در بین مردم جایگاه داشته اند عنوان کرد: این سبک از موسیقی به یاد استاد کمالان رواج دارد که قرار است با مشارکت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان و انجمن موسیقی کشور و منطقه آزاد تجاری چابهار با حضور گروه های مختلف موسیقی کشور و استان از نهم تا یازدهم شهریور ماه در چابهار برگزار شود.
 
وی تأثیر جشنواره ملی موسیقی حماسی و روایی کمالان را بر موسیقی محلی از اهداف مهم این جشنواره برشمرد و ادامه داد: امیدواریم با کمک به هنرمندان موسیقی سیستان بلوچستان این رویداد ادامه پیدا کند.
 
وی برگزاری شب شعر، نمایشگاه خوشنویسی و هنرهای تجسمی را از اهم برنامه های عید قربان تا غدیر دانست و خاطرنشان کرد: این برنامه ها در شهرستان های استان با کمک جامعه هنری برگزار خواهد شد چون سیستان و بلوچستان یکی از استان هایی است که بیش از استان های دیگر به نشاط معنوی و دینی نیاز دارد.
 
مسگرانی از اختتامیه جشنواره مطبوعات سیستان و بلوچستان در روز جمعه با حضور خبرنگاران خبر داد و افزود: این جشنواره پس از یک وقفه کوتاه امسال دوباره برگزار شده که در روز جمعه از برگزیدگان این جشنواره تجلیل خواهد شد و امیدواریم در سالهای آتی نیز به صورت مستمر برگزار شود.
 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان از برگزاری دوره های آموزشی رسانه ای و خبرنگاری در استان خبر داد و افزود: با پیگیری هایی که وزارت ارشاد اسلامی انحام داده شرایط صدور کارت خبرنگاری برای خبرنگاران تسهیل شده است.
 
وی گفت: به زودی شاهد برگزاری تئاتر در سیستان و بلوچستان خواهیم بود و در حال حاضر بسیاری از هنرمندان تئاتر استان در شهرستان ها در حال تمرین هستند که امیدواریم در جشنواره حضور پیدا کند.
 
مسگرانی گفت: با همت هنرمندان تئاتر در بسیاری از شهرستان ها از جمله خاش، قصرقند و چابهار گروه برگزیده داشته ایم امیدواریم امسال جشنواره تئاتر به خوبی برگزار شود.

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=18235

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.