• امروز : شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024
5

محور جاسک-چابهار جاده مرگ است

  • کد خبر : 18343
  • 04 شهریور 1397 - 11:09
محور جاسک-چابهار جاده مرگ است

نماینده مردم چابهار در مجلس شورای اسلامی گفت: محور چابهار- کنارک- جاسک که پیوند دهنده دو استان سیستان و بلوچستان و هرمزگان است و در طرح استراتژیک توسعه سواحل مکران قرار دارد، جاده مرگ است.

به گزارش هاتف سیستان و بلوچستان، عبدالغفور ایران نژاد نماینده مردم چابهار و کنارک در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: هرچند توسعه سواحل مکران یک برنامه استراتژیک ملی است و تسریع در اجرای طرح‌های عمرانی ماموریت دستگاه‌های اجرایی در این طرح مهم و استراتژیک است اما تاکنون وزارت راه هیچ اقدام شاخصی برای توسعه جاده‌ها مواصلاتی و شریان‌های حیاتی این طرح انجام نداده است.
 
وی افزود: عملیات اجرایی توسعه و بهسازی محور ساحلی جاسک-کنارک-چابهار که محوری مهم برای دسترسی مردم ساحلنشین هرمزگان و سیستان و بلوچستان است از سال ۸۹ آغاز شده و با وجود گذشت ۹ سال حدود ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
 
نماینده مردم چابهار و کنارک در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: این جاده در زمان طاغوت و صرفا برای دسترسی با آسفالت سرد احداث شده و فاقد زیرساخت‌ها و استانداردهای اولیه‌ی جاده و محور است و جزو خطرناک‌ترین محورهای دسترسی کشور به‌حساب می‌آید.
 
ایران نژاد ادامه داد: تردد برای ساکنان ساحل‌نشین هرمزگان و سیستان و بلوچستان در این محور سخت و زمانبر است و تاکنون موجب حوادث ناگوار نیز شده و این جاده را به جاده مرگ تبدیل کرده است.
 
وی خاطرنشان کرد: از وزارت راه انتظار می‌رود با توجه به این‌که این جاده در محدوده طرح استراتژیک توسعه سواحل مکران قرار دارد و از جاده‌های حساس، کاربردی و مهم برای دسترسی هزاران نفر از مردم ساحل‌نشین سیستان و بلوچستان و هرمزگان به‌حساب می‌آید هرچه سریعتر اقدام فوری برای توسعه و ترمیم جاده از وضع فعلی انجام گیرد.

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=18343

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.