• امروز : چهارشنبه - ۱۲ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 1 May - 2024
3

قفل مدیریت های انحصاری شکسته شد

  • کد خبر : 18472
  • 19 شهریور 1397 - 22:07
قفل مدیریت های انحصاری شکسته شد

اردکانیان در این مصاحبه پرسش‌های کلیدی و دشواری مطرح کرد و در نهایت او از میان افراد دیگر منتخب شد.

هفتمین فراخوان عمومی برای انتخاب مدیران وزارت نیرو منتشر شد، در این فراخوان که قرار است مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای سیستان و بلوچستان، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان بوشهر، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان بوشهر انتخاب شوند، افراد می‌توانند تا ابتدای مهر ماه رزومه خود را ارسال کنند و پس از برگزاری آزمون، مصاحبه و رتبه‌بندی مشغول به کار شوند.
 
اردکانیان نخستین وزیری است که برای انتخاب مدیران در شهرهای مختلف از روش فراخوان استفاده کرده است.
 
او در برنامه‌ ارایه‌شده به مجلس، خود را متعهد به شایسته‌گزینی از طریق انتشار شرایط احراز شغل کرد و سپس در نخستین سخنرانی‌اش در ساختمان وزارت نیرو و دیدار با کارکنان ستاد این وزارتخانه به صراحت اعلام کرد تلاش می‌کند مدیران را با فراخوان و انتشار شرایط احراز شغل انتخاب کند و در نهایت او نخستین وزیری بود که در ابتدای کار ۵مدیر جدید خود را طی فراخوان برای حضور در بخش‌های مربوطه انتخاب کرد که نخستین فرد، مدیر روابط عمومی بود.
 
پس از آن مدیرکل دفتر خصوصی‌سازی و امور مجامع وزارت نیرو، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان شرقی، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی، مدیر مرکز منطقه‌ای مدیریت آب شهری تهران (RCUWM) و مدیر مرکز بین‌المللی قنات و سازه‌های تاریخی آبی جزو مراکزی بودند که مدیران آنها از طریق فراخوان عمومی انتخاب شدند. در حال حاضر و بر اساس اعلام این وزارتخانه تاکنون ۲۳ مدیر ارشد از طریق فراخوان عمومی جذب شده‌اند.
 

 
محمد علایی، مدیری است که امسال و از طریق فراخوان مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی شده است، از روند انتخاب شدنش می‌گوید: من از سال ۶۵ در وزارت نیرو مشغول به کار هستم و روند کار را از سطح کارشناسی تا مدیریت طی کردم. شرایط به این صورت بود که رزومه‌ای تهیه کردیم که سوابقمان آنجا نوشته شد.
 
سابقه کاری، مدرک تحصیلی، دانشگاه محل تحصیل، توانایی‌های زبانی و سایر توانایی‌ها، همه این موارد امتیاز داشتند. همچنین پایین بودن سن هم امتیاز داشت و در نهایت همه این موارد جمع شد و در اختیار کمیته نهایی قرار گرفت. آزمون کتبی دادیم و آنطور که می‌دانم، حدود ١۵٠ نفر حضور داشتند. مصاحبه ابتدایی با حضور ستار محمودی قائم مقام وزیر که ریاست کمیته بود و چندین عضو اصلی دیگر با ما انجام شد. پس از آن ۵ نفر انتخاب شدند که مصاحبه نهایی با شخص وزیر بود.
علایی می‌گوید اردکانیان در این مصاحبه پرسش‌های کلیدی و دشواری مطرح کرد و در نهایت او از میان افراد دیگر منتخب شد. “من از رده کارشناسی کارم را در وزارتخانه آغاز کردم و در این سال‌ها سمت‌های بسیاری داشتم و حالا فکر می‌کنم یکی از بهترین‌ اتفاق‌ها راه‌اندازی فراخوان در اداره است.
 
او معتقد است این کار عامل شکسته شدن انحصار مدیریتی بوده و حالا همه افراد از سطح کارشناسی تا رده‌های بالاتر برای رسیدن به پست‌های بهتر تلاش می‌کنند. دیگر افراد به دلیل ارتباطات سیاسی و اقتصادی ناسالم انتخاب نمی‌شوند و مدیر تحت فشار افراد ذی‌نفوذ قرار نخواهد گرفت.
 
افراد برای این فراخوان باید عضوی از وزارتخانه باشند و تنها کارمندان وزارتخانه می‌توانند در این فراخوان شرکت کنند، اما آن چه دارای اهمیت است و رتبه افراد را می‌تواند بالا ببرد، علاوه بر سابقه کاری‌شان، سن کم و جوان بودن است و زن بودن هم امتیاز دارد. چرا که باید بر اساس برنامه توسعه ٣٠ درصد پست‌های مدیریتی به خانم‌ها داده شود و جوانان هم امتیاز دارند.

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=18472

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.