• امروز : شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024
4

راه‌اندازی سومین سینمای ثابت سیستان و بلوچستان در خاش

  • کد خبر : 18485
  • 20 شهریور 1397 - 11:41
راه‌اندازی سومین سینمای ثابت سیستان و بلوچستان در خاش

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خاش گفت: یکی از نیازهای اساسی راه‌اندازی سینما در این شهرستان برخورداری از امکانات صوت و نور استاندارد بود که با اعتباری بالغ بر ۱۰۰ میلیون تومان این امر محقق و امکانات مذکور نصب شد.

به گزارش هاتف ،شهرستان خاش به عنوان رنگین کمان اقوام و طوایف در استان شناخته میشود بگونه ای که طیف گسترده ای از مردم و اقوام را در خود جای داده است این شهرستان با قدمت دیرینه و آداب و رسوم خاص خود نیازمند توسعه ابزار فرهنگی و اجتماعی است.

راه اندازی سینما به عنوان یک عنصر فرهنگی در شهرستان خاش میتواند علاوه بر فرهنگ سازی و اصلاح آداب و رسوم اشتباهی که طی سال های متمادی تکرار شده بر شکل‌گیری شخصیت و رشد فکری هرچه بهتر فرزندان و افراد خانواده موثر واقع شود.

سومین سینما ثابت استان در شهرستان خاش راه اندازی می‌شود

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خاش در این زمینه اظهار داشت: تاثیرات سینما از جنبه فرهنگی و هنری و سایر قابلیت های این وسیله بر مردم امری انکار ناپذیر است.

تیمور کرد زابلی افزود: یکی از مهم ترین اهداف مدنظر بحث افزایش فرهنگ بصری در بین مردم میباشد چرا که فرهنگ پذیری و انتقال مطالب مهم اجتماعی، فرهنگی، دینی و آموزنده از طریق فیلم و تصویر به مراتب سریع تر است.

وی تصریح کرد: با پیگیری های انجام شده در این زمینه بحث راه اندازی سینما در اواخر سال گذشته در دستور کار این اداره بوده که متاسفانه بدلیل عدم آمادگی سالن فرهنگ و ارشاد راه اندازی آن به امسال موکول شد.

این مسئول یادآورشد: پس از تعمیر،نوسازی و تکمیل سالن مربوطه و با مساعدت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مجوز راه اندازی سینما ثابت در شهرستان خاش اخذ شد.

کرد زابلی گفت: یکی از نیازهای اساسی راه اندازی سینما در این شهرستان برخورداری از امکانات صوت و نور استاندارد بود که با اعتباری بالغ بر ۱۰۰ میلیون تومان این امر محقق و امکانات مذکور نصب شد.

وی خاطرنشان کرد: در مهرماه سال جاری سینما ثابت در خاش راه اندازی میشود و مردم این شهرستان می‌توانند از این امکانات بهره‌مند شوند.

لزوم استقبال مردم از عناصر فرهنگ ساز

یکی از ابتدایی‌ترین و مهم ترین مراحل فرهنگ سازی ضرورت استقبال و همراهی مردم است که در صورت عدم حضور اقشار جامعه امکان اجرایی شدن و دریافت نتیجه با مشکل و موانع زیادی مواجه خواهد شد چراکه پس از استقرار ابزار فرهنگی استقبال از آنها میتواند زمینه ساز افرایش و توسعه شود.

در مجموع آنچه که از این موضوع برداشت میشود نیاز مردم و جامعه به راه اندازی سینما و استقرار امکانات رسانه ای در شهر و استان کشور بخصوص مناطق کم برخورد است که ضرورت دارد مسئولین مربوطه با پیگیری‌های جدی گامی مثبت و سازنده برای توسعه ابزار فرهنگی و هنری در اقصی نقاط کشور خصوصا استان محروم و کم برخوردار سیستان و بلوچستان بردارند.

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=18485

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.