• امروز : چهارشنبه - ۱۲ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 1 May - 2024
8

اجرای ۳۰۰ عنوان برنامه هفته گردشگری در سیستان و بلوچستان

  • کد خبر : 18646
  • 01 مهر 1397 - 12:50
اجرای ۳۰۰ عنوان برنامه هفته گردشگری در سیستان و بلوچستان

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان گفت: بیش از ۳۰۰ عنوان برنامه در هفته گردشگری در ۱۹ شهر استان برگزار می شود.

به گزارش هاتف سیستان و بلوچستان، علیرضا جلال زایی مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان، اظهار داشت: در هفته گردشگری برنامه هایی از جمله برپایی نمایشگاه عکس از جاذبه های گردشگری، تورهای گردشگری، تجلیل از فعالین گردشگری، برگزاری کارگاه های آموزشی، بازدید رایگان از موزه و برگزاری مسابقات عکاسی در استان سیستان و بلوچستان برگزار می شود.
 
وی از رونمایی سند جامع گردشگری سیستان و بلوچستان خبر داد و افزود: در این راستا ۶ مسیر گردشگری در استان تعریف شده و ۱۶ واحد بوم گردی نیز افتتاح شده، همچنین با ایجاد ۸۰ واحد بوم گردی دیگر موافقت شده است که بخشی از آن در هفته گردشگری به بهره برداری می رسد.
 
وی تصریح کرد: این واحدها با توجه به ظرفیت موجود در مناطق روستایی ایجاد می شود و نیز در تلاشیم تا تعداد این واحدها تا پایان سال به ۲۰۰ واحد بوم گردی برسد.
 
وی گفت: در سال جاری نرخ ورود گردشگر به استان ۱۱ درصد افزایش داشته است و در سال جدید نیز اولویت این نهاد رفع کاستی های موجود در حوزه زیرساخت های گردشگری است.
 
جلال زایی با تاکید بر شناسایی صنعتگران فعال در رشته سفال کلپورگان افزود: آماری از فعالین این رشته نداریم اما معتقدیم باید برای صنعتگران شناسنامه صادر شود و البته با پیگیری های انجام شده موانع بر سر راه بیمه صنعتگران در حال رفع است.
 
وی بیان کرد: برای حمایت از صنعتگران سفال «کلپورگان» برای اولین بار سایتی به ۳ زبان انگلیسی، عربی و فارسی ایجاد کردیم که در آن کلیه محصولات سفال کلپورگان در معرض نمایش قرار گرفته است و می تواند به معرفی این هنر در خارج از مرزها کمک کنند.

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=18646

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.