• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
6

منطقه آزاد چابهار برای گردشگران جایگاه سوخت می سازد

  • کد خبر : 18781
  • 12 مهر 1397 - 9:15
منطقه آزاد چابهار برای گردشگران جایگاه سوخت می سازد

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری منطقه آزاد چابهار در جنوب سیستان و بلوچستان گفت: این منطقه برای رفاه حال گردشگران و شکستن صف های کیلومتری بنزین تا پایان سالجاری در چند نقطه جایگاه سوخت می سازد.

به گزارش هاتف سیستان و بلوچستان، محمداکبر چاکرزهی معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری منطقه آزاد چابهار، اظهار داشت: راه اندازی حداقل سه جایگاه سوخت در محدوده منطقه آزاد چابهار از ضرورت های مهم است.
 
وی بیان کرد: چابهار در فصول مختلف سال بیش از ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار گردشگر داخلی و خارجی دارد و نباید وقت مسافران در صف های بنزین هدر رود.
 
وی افزود: صف های کیلومتری فعلی در ۲ جایگاه سوخت شهر چابهار آزار دهنده است و این وضعیت در شان تنها بندر اقیانوسی ایران به عنوان یک شهرستان گردشگری و مسافرپذیر نیست.
 
وی تصریح کرد: متاسفانه زیرساخت های گردشگری، امکانات تفریحی و مراکز اقامتی، پذیرایی و اسکان شهر و منطقه آزاد چابهار متناسب با حجم مسافران ورودی نیست و باید بخش خصوصی در کنار دولت همت و تلاش کند.
 
معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری منطقه آزاد چابهار با بیان اینکه ساخت جایگاه سوخت، فراهم شدن امکانات تفریحی، راه اندازی ناوگان حمل و نقل عمومی و مشخص کردن جایگاه شنا کمترین انتظار یک گردشگر است، خاطرنشان کرد: گام های خوبی در این زمینه ها برداشته شده است که همه این موارد تا قبل از پایان سالجاری انجام خواهند شد.
 
چاکرزهی اظهار داشت: هتل های محدوده منطقه آزاد چابهار تنها ظرفیت اسکان و پذیرایی کمتر از ۵۰۰ نفر را دارد و این مشکل با راه اندازی اقامتگاههای بومگردی در حال مرتفع شدن است.
 
وی ادامه داد: با تکمیل هتل سدس و چند طرح گردشگری بومگردی در چابهار بسیاری از مشکلات اقامت مسافران در این شهرستان ساحلی مرتفع می شود.
 
وی گفت: امکانات، تجهیزات سرمایشی و فضای آموزشی در تیس به عنوان تنها روستای محدوده منطقه آزاد چابهار به اندازه تعداد دانش آموزان آن وجود ندارد و باید تمام مدارس این روستا یک شیفته و براساس سرانه استاندارد کشور به ازای هر دانش آموز هشت مترمربع فضا ساخته شود.
 
چاکرزهی به دوری چابهار از مراکز جمعیتی و پایتخت کشور اشاره کرد و گفت: هزینه های سنگین بلیط هواپیما و نبود فرودگاه در این شهرستان یک مشکل بزرگ برای سرمایه گذاران و گردشگران است.
 
وی بر راه اندازی هرچه سریعتر فرودگاه بین المللی چابهار تاکید کرد و افزود: امکانات و تجهیزات فرودگاه نظامی کنارک متناسب با نیاز و حجم ورودی مسافران نیست.

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=18781

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.