• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
5

طرح نسخه نویسی الکترونیک در استان اجرا می شود

  • کد خبر : 19148
  • 29 مهر 1397 - 15:15
طرح نسخه نویسی الکترونیک در استان اجرا می شود

طرح نسخه نویسی الکترونیک در صورت موفقیت در استان های کرمان و اصفهان، در سیستان و بلوچستان هم اجرایی می شود.

به گزارش هاتف سیستان و بلوچستان، حاج قاسم علی معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز گذشته در همایش بیمه سلامت که با حضور نماینده ولی فقیه در استان، امام جمعه اهل سنت زاهدان، استاندار و جمعی از مسئولان، پزشکان، پرستاران و داروسازان در سالن اجتماعات دانشکده دندان‌پزشکی زاهدان برگزار شد گفت: ۴۰ میلیون نفر زیر پوشش سازمان بیمه سلامت کشور هستند که از این تعداد ۲۳ میلیون نفر در روستاها زندگی می کنند، در این طرح یک میلیون و۵۰۰ هزار خانواده محروم و ۱۰ میلیون خانواده از دیگر گروها زیر پوشش بیمه سلامت قرار دارند.
 
وی افزود: طرح نسخه نویسی الکترونیکی با حذف دفترچه های بیمه و اسناد کاغذی به صورت پایلوت در دو استان کرمان و اصفهان در حال اجراست و تا بهمن امسال ادامه دارد، در صورت موثر بودن در دیگر استان ها از جمله سیستان و بلوچستان نیز اجرایی می شود که با اجرای این طرح ۸۰ میلیارد تومان در کاغذ صرفه جویی خواهد شد. سیستان و بلوچستان یکی از استان های موفق در اجرای طرح بیمه سلامت است.
آیت الله عباسعلی سلیمانی نماینده ولی فقیه در استان هم گفت: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی اکثر پزشکان متخصص از اتباع هندوستان، بنگلادش و دیگر کشورها بودند و بیشتر علاقه مند به کار کردن در مناطق خوش و آب و هوایی مانند شمال کشور بودند و استان هایی مانند سیستان و بلوچستان از داشتن پزشک متخصص محروم بود اما به برکت جمهوری اسلامی ایران و اجرای طرح تحول نظام سلامت وابستگی به پزشکان خارجی در کشور کم شده است و پزشکان متخصص ایرانی زیادی در نقاط مختلف مشغول به کار هستند.
 
وی افزود: با افزایش بیمارستان ها و پزشکان متخصص در استان، شاهد تحول بزرگی در بهداشت و درمان هستیم به طوری که از سوی دولت ۶۰ تا ۷۰ میلیارد تومان برای این دو حوزه در استان هزینه شده است.
 
وی اظهار کرد: در گذشته شرایط برای پوشش بیمه و درمان مردم استان وجود نداشت و حتی از وجود متخصصان در امور مختلف پزشکی محروم بودند، در شرایط فعلی بسیاری از تخصص ها در استان وجود دارد و در عرصه سلامت دو بیمارستان مدرن دیگر در حال ساخت و تجهیز است، چشم پزشکی زاهدان نیز یکی از مجهزترین چشم پزشکی های کشور و بالاتر از بیمارستان نور تهران است.
 
وی ادامه داد: در عرصه سلامت، باید برای توسعه زیر ساخت ها بیشتر هزینه شود، با ثبات مدیران آینده بهتری ترسیم می شود.
 
مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی امام جمعه اهل سنت زاهدان نیز گفت: اجرای طرح تحول نظام سلامت در کشور و استان یکی از خدمات ارزنده در حوزه بهداشت و درمان است که از سوی مسئولان نظام انجام شده است.
 
وی افزود: انسان سالم دارای جسم و روح سالم است. دور شدن از معنویات و روی آوردن به حرام خوری، خیانت، رشوه، ریا و مشروبات الکلی سبب می شود جامعه ای ناسالم داشته باشیم.
مدیر کل بیمه سلامت هم گفت: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، ۴۰ هزار نفر از مردم که بیشتر آن ها کارمند بودند زیر پوشش بیمه قرار داشتند، به برکت انقلاب اسلامی ۳۰ میلیون نفر در کشور زیر پوشش بیمه سلامت هشتند که از این تعداد دو میلیون و ۳۰۰ هزار نفر در این استان زندگی می کنند.
 
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان نیز گفت: اجرای طرح تحول نظام سلامت در استان سبب شد قشر آسیب پذیر جامعه به راحتی بتوانند با کم‌ترین هزینه در مراکز دولتی درمان شوند. هزینه های درمانی کاهش پیدا کرده و ماندگاری بیشتر پزشکان و متخصصان در استان حتی در دور ترین نقاط این خطه از دیگر مزایای این طرح است.
 
وی افزود: برای توسعه زیرساخت ها برنامه های خوبی از سوی دانشگاه های علوم پزشکی استان در حال اجراست که قسمتی از آن به بهره برداری رسیده است.
 
وی ادامه داد: تعداد تخت های بیمارستانی در سیستان و بلوچستان نسبت به متوسط کشور کمتر است و با کمبود هایی روبه رو هستیم. با توجه به همجواری با افغانستان و پاکستان و انتقال برخی بیماری های واگیردار به استان، می طلبد مسئولان با تامین بودجه لازم برای پیشگیری از انتقال این گونه بیماری ها کمک کنند.

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=19148

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.