• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
9

پنج اثر در جشنواره قصه گویی سیستان و بلوچستان برگزیده شد

  • کد خبر : 19197
  • 01 آبان 1397 - 16:15
پنج اثر در جشنواره قصه گویی سیستان و بلوچستان برگزیده شد

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سیستان و بلوچستان گفت: پنج اثر از هنرمندان کوچک استان در بیست ‌و یکمین رقابت بین‌المللی قصه‌ گویی این نهاد برگزیده و به مرحله منطقه ای راه یافت.

به گزارش هاتف سیستان و بلوچستان،معصومه هادی اظهار داشت: بیست و یکمین جشنواره بین المللی قصه گویی با محوریت ترویج فرهنگ قصه گویی در سیستان و بلوچستان از هشت شهریور به مدت یک ماه فراخوان داده بود.
وی بیان کرد: در مجموع ۸۶ اثر از هنرمندان سراسر سیستان و بلوچستان به دبیر خانه جشنواره استانی ارسال شد که در نهایت هیات داوران بعد مد نظر قرار دادن ملاک های نظیر توجه به قابلیت روایی و زبان تصویری، توجه به پیرایش و ویرایش واژه‌ها و تمرکز بر لحن و انتخاب لهجه‌ مناسب پنج اثر به عنوان برترین انتخاب کردند.
مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سیستان و بلوچستان گفت: در نهایت سارا کاهبازیان، سیستانا مهماندوست، زهرا زرگر، مهری بامری و زهرا فاطمی به عنوان برگزیده انتخاب و به مرحله منطقه ای راه یافتند.
وی توسعه و ترویج فرهنگ قصه گویی، ایجاد زمینه برای ارتقای دانش نظری و تبادل تجربیات مفید و موثر میان قصه گویان ایرانی و خارجی، کارشناسان و اساتید حوزه ی قصه و قصه گویی، احیای سنت قصه گویی با حضور اقشار مختلف مردم و قصه گویان در جشنواره، برنامه ریزی در راستای تبیین و ترویج روش های نوین در اجرای قصه گویی و مشارکت مردم و ترویج فرهنگ قصه گویی به عنوان یک ابزار ارتباطی و فرهنگساز در جامعه را از مهمترین اهداف برگزاری این جشنواره عنوان کرد.

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=19197

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.