• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
5

نقش زنان در رسیدن به جامعه بالنده

  • کد خبر : 19206
  • 02 آبان 1397 - 11:10
نقش زنان در رسیدن به جامعه بالنده

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری گفت: زنان نیمی از جمعیت کشور هستند که توانایی بالایی داشته و نقش آنان در رسیدن به جامعه بالنده، کلیدی است.

به گزارش هاتف سیستان و بلوچستان، معصومه ابتکار، معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری، در نشست شورای اداری شهرستان ایرانشهر گفت: زنان نیمی از جمعیت کشور هستند که توانایی بالایی داشته و نقش آنان در رسیدن به جامعه بالنده، کلیدی است.
 
وی با بیان اینکه نمی‌توان از توانمندی و ظرفیت زنان چشم‌پوشی کرد، ادامه داد: حضور زنان سیستان و بلوچستان در عرصه‌های اجتماعی و نرخ بالای مشارکت آنان در شوراهای شهر و روستاها تاثیر بسزایی در استفاده صحیح از سرمایه‌های اجتماعی، اشتغال و مدیریت اجتماعی خواهد داشت.
 
معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری بیان کرد: اقدامات ارزشمندی در حوزه کارآفرینی و توجه به زنان و دختران روستایی و نیازهای آموزشی، بهداشتی و اشتغال در استان صورت گرفته که جای قدردانی دارد.
 
وی افزود: برای ارتقای مهارت آموزی زنان، برگزاری دوره‌های آموزشی از طریق سازمان‌های مردم نهاد و دانشگاه در دستور کار این نهاد قرار دارد.
 
ابتکار با اشاره به اهمیت نهاد خانواده، اظهار کرد: خانواده هسته اولیه جامعه تلقی می‌شود و محل پرورش نسل‌های آینده و کانون الهام‌ بخش حرکت رو به‌ جلوی کشور است.
 
دانیال محبی، استاندار سیستان و بلوچستان نیز در این نشست بیان کرد: رسالت بزرگی بر دوش بانوان قرار دارد و نگاه مردم به بانوان باید هدف گذاری شود.
 
وی افزود: توانمندی بانوان در مقایسه با آقایان کمتر نیست و در برخی حوزه‌ها بیشتر است؛ امروزه شاهدیم مدیران زن با تدبیر و برنامه ‌ریزی برای سرافرازی کشور تلاش کرده و موفقیت‌های بسیاری کسب کرده‌اند.
 
وی اظهار کرد: با توجه به آسیب پذیری زنان در پذیرفتن پست‌های مدیریتی، لازم است برنامه ریزی مناسبی برای کاهش این آسیب پذیری صورت گیرد.

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=19206

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.