• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
6

آتش سوزی در لنج ماهگیری کنارک ۲ کشته برجا گذاشت

  • کد خبر : 19450
  • 19 آبان 1397 - 9:59
آتش سوزی در لنج ماهگیری کنارک ۲ کشته برجا گذاشت

مدیر کل شیلات سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه ترکیدگی شیلنگ موتور سبب آتش سوزی یک لنج ماهیگیری در کنارک شد، گفت : این حادثه ۲ کشته و ۲ مجروح برجای گذاشت.

به گزارش هاتف سیستان و بلوچستان، هدایت الله میرمرادزهی مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان، اظهار داشت: لنج بندر صیادی کنارک در ۱۲۰ مایلی آب های ساحلی چابهار در نزدیکی کشور عمان روز گذشته دچار آتش سوزی شد.
 
وی افزود: پس از ترکیدگی شیلنگ قسمت موتور و آغاز آتش سوزی چهار نفر که برای عیب یابی و اطلاع از آتش سوزی به قسمت موتورخانه رفته بودند که ۲ نفر بر اثر آتش سوزی کشته و ۲ نفر دیگر نیز زخمی شدند.
 
مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان گفت: در مجموع این لنج ۱۶ نفر به همراه داشت که با استفاده از۱۰ کپسول آتش نشانی ، کمک یک لنج دیگر و همچنین امداد نیروهای کشور عمان پس از سه ساعت آتش خاموش شد. این لنج برای صید به آبهای فرا ساحلی رفته بود و در راه برگشت با بیش از ۶۰ تن ماهی صنعتی دچار آتش سوزی شد.
 
میرمرادزهی ادامه داد: لنج سوخته شده با استفاده از بکسل شب گذشته به ساحل شهر کنارک منتقل شد. ۲۴ هزار و ۱۹۶ نفر صیاد در قالب ۳۵ تعاونی صیادی در آبهای ساحلی شهرستان های کنارک و چابهار به وسیله ۹۰۷ فروند لنج شامل ۵۰۱ فروند لنج برودتی و ۴۰۶ فروند لنج یخی و هزار و ۴۳۰ فروند قایق مشغول صید و صیادی هستند.
 
مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان گفت: معمولا هر لنج برودتی حدود ۴۵ روز تا یک ماه در دریاست و در طول فصل صید سه تا چهار بار می توانند صید را انجام دهد. در لنج های برودتی ۱۵ تا ۲۵ نفر، قایق ۲ نفر و لنج های یخی هفت تا ۱۰ نفر مشغول به کار هستند.

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=19450

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.