• امروز : یکشنبه - ۱۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 5 May - 2024
9

برترین های جشنواره تئاتر استانی معرفی شدند

  • کد خبر : 19504
  • 23 آبان 1397 - 16:14
برترین های جشنواره تئاتر استانی معرفی شدند

بیست و هشتمین جشنواره تئاتر استانی با معرفی نفرات برتر به کار خود پایان داد.

به گزارش هاتف سیستان و بلوچستان، علیرضا سلمان نژاد رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان سیستان و بلوچستان اظهار داشت: بیست و هشتمین جشنواره تئاتر استان با شرکت ۱۰ گروه نمایشی از شهرستان های زاهدان، سراوان، ایرانشهر و نیکشهر ۱۹ تا ۲۱ آبان ماه به میزبانی ایرانشهر برگزار شد و در پایان بنا بر آرای هیئت داوران دو نمایش به عنوان آثار برتر جواز حضور در جشنواره بین المللی تئاتر فجر را کسب کردند.
 
وی افزود: با اعلام برگزاری این جشنواره ۳۳ نمایش که طبق بخشنامه جشنواره اجراهای عموم خود را گذرانده بود برای شرکت در جشنواره استانی اعلام آمادگی کرد و در نهایت ۳۰ نمایش برای بازبینی انتخاب شد و پس از بازبینی بنا بر نظر هیئت بازبین استان هفت نمایش به طور مستقیم به جشنواره راه یافت و سه نمایش پس از بازبینی مجدد جواز شرکت را دریافت کرد.
 
به گفته وی، شاران به نویسندگی و کارگردانی مهرنگار ریگی، کیانسی به نویسندگی ندا پیری و کارگردانی حسام باقری، خداوند درون یک مرد دو قلب قرار نداد به نویسندگی اکبر صادقی و کارگردانی مرتضی مودی، بی دلان به نویسندگی سعید بادینی و کارگردانی علی جامی از زاهدان، برسومه به نویسندگی ندا حبیبی و کارگردانی روح الله کیخا شهری، جایی برای هیچ کس به نویسندگی آتوسا ریگی و کارگردانی مهدی تقی زاده و معرکه در معرکه به نویسندگی پروانه افشاری و کارگردانی احمد گل بیکی از زاهدان به این جشنواره رسیدند.
 
وی ادامه داد: در کنار شش اثر زاهدان، سه نمایش شامل مه گر به نویسندگی جمال ناصر بلیده و کارگردانی منوچهر بلیده، استون به نویسندگی و کارگردانی عبدالشکور رضایی پور از سراوان و زندمار به نویسندگی جمال ناصر بلیده و کارگردانی نظیر برهان‌زهی از ایرانشهر آثاری بود که از دیگر شهرستان های استان به این جشنواره راه یافت و توسط کورش نریمانی، علی عابدی و رضا حسینی داوری شد.
 
وی بیان کرد: در پایان این جشنواره بنا بر نظر داوران در قسمت پوستر و برشور، وحید فرهادی برای طراحی برشور نمایش جایی برای هیچ کس، در طراحی لباس، نجمه ریگی برای نمایش شاران، در قسمت موسیقی، گروه مه گر، در طراحی صحنه حبیب شهلی بر از نمایش زندمان و پرویز باقری برای طراحی صحنه خداوند درون یک مرد دو قلب قرار نداد و در طراحی نور خسرو ریگی از نمایش زندمان به عنوان برترین های جشنواره معرفی شدند.
 
وی گفت: در قسمت بازیگری زن هیئت داوران جایزه اول را به زینب سلمان برای بازی در نمایش جایی برای هیچ کس اهدا کرد و جایزه دوم هم مشترک به صفورا طاهری برای بازی در جایی برای هیچ کس و ساغر کیخا برای بازی در  بی دلان رسید، مقام سوم بازیگری زن هم به طیبه خلیقی برای بازی در نمایش های کیانسی و برسومه و مونا عطایی بازیگر نمایش زندمان تعلق گرفت و داوران از شهرزاد کمیلی خواه و معصومه شیخ ویسی نیز برای بازی در نمایش جایی برای هیچ کس و نرگس محمودی برای بازی در مه گر تقدیر کردند.
 
وی گفت: هیئت داوران جشنواره هیچ یک را شایسته دریافت مقام اول بازیگری مرد ندانست اما مقام دوم این قسمت به طور مشترک به مهدی از زندمان رسید و رضا زهکن بازیگر کیانسی و روح الله کیخا شهری بازیگر  برسومه هم مقام سوم مشترک را گرفتند. علاوه بر این هیئت داوران از محمد علی گرگیج بازیگر شاران به دلیل حضور مؤثر در نمایش تقدیر کرد.
 
به گفته وی، بنا بر نظر داوران جشنواره جایزه اول نویسندگی به آتوسا ریگی نویسنده جان استان برای نگارش نمایش‌نامه جایی برای هیچ کس تعلق گرفت و اکبر صادقی برای نویسندگی و خداوند درون یک مرد دو قلب را قرار نداد هم مقام دوم را کسب کرد مهرنگار ریگی نیز برای نویسندگی نمایش‌نامه شاران به مقام سومی این قسمت دست یافت.
 
وی ادامه داد: در کارگردانی، مهدی تقی زاده برای نمایش جایی برای هیچ کس، نظیر برهانزهی از نمایش زندمان و مرتضی مودی برای کارگردانی نمایش و خداوند درون یک مرد دو قلب قرار نداد مقام های اول تا سوم را کسب کردند و داوران از مهرنگار ریگی هم برای کارگردانی نمایش شاران تقدیر کردند.
 
وی گفت: در اختتامیه این جشنواره بنا بر رای هیئت داوران دو نمایش جایی برای هیچ کس به کارگردانی مهدی تقی زاده از زاهدان و زندمان به کارگردانی نظیر برهان زهی از ایرانشهر به عنوان آثار برتر استان برای حضور در جشنواره بین المللی تئاتر فجر معرفی شد که این نمایش ها پیش از حضور در جشنواره باید توسط بازبینان بازبینی شود و پس از تایید آن ها در جشنواره تئاتر فجر اجرا می شود.

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=19504

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.