• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
8

شرکت‌های کشتی‌رانی از ظرفیت دانشجویان دانشگاه دریانوردی استفاده کنند

  • کد خبر : 19726
  • 24 آذر 1397 - 11:13
شرکت‌های کشتی‌رانی از ظرفیت دانشجویان دانشگاه دریانوردی استفاده کنند

دانشگاه دریانوردی چابهار در سال ۱۳۵۵ برای تربیت نیرو های متخصص دریایی ناوگان کشتی رانی ایران تشکیل شده و تقریبأ ۹۰ درصد رشته های دریایی موجود در دنیا در این دانشگاه تدریس می شود.

به گزارش هاتف سیستان و بلوچستان، محمود نصیری، رئیس دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار را تخصصی‌ترین دانشگاه دریایی کشور معرفی و اظهار داشت: این دانشگاه در سال ۱۳۵۵ برای تربیت نیرو‌های متخصص دریایی ناوگان کشتی رانی ایران تشکیل شده و تقریبأ ۹۰ درصد رشته‌های دریایی موجود در دنیا در این دانشگاه تدریس می‌شود.
 
وی افزود: در حال حاضر این دانشگاه دارای ۱۰۸ عضو هیئت علمی و در حوزه تخصصی ۲۱۷۰ دانشجو می‌باشد. اکثر این دانشجویان به صورت کاپیتان یا سرمهندس در کشتی‌های اقیانوس پیما مشغول به کار هستند.
 
وی با اشاره به بین‌المللی شدن دانشگاه دریانوردی چابهار بیان کرد: در این خصوص جلساتی در استانداری و سازمان امور دانشجویان برگزار شده تا بتوان از کشور‌های حوزه خلیح‌فارس جذب دانشجو داشت.
 
نصیری با تأکید بر کمبود سرانه دانشجویی و با بیان اینکه در استان سیستان و بلوچستان هزینه کار‌های فرهنگی سه برابر استان‌های دیگر است، گفت: یکی دیگر از مشکلات فارغ التحصیلان این رشته گذراندن یک دوره ۹ الی یک ساله روی کشتی‌های اقیانوس پیما است.
 
رئیس دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار گفت: متأسفانه شرکت‌های کشتی‌رانی از جذب دانشجویان دانشگاه دریانوردی چابهار سرباز می‌زنند که این نیازمند مطالبات مسئولان است.

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=19726

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.