• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
13

آغاز فعالیت رسمی منطقه ویژه اقتصادی میرجاوه در آینده نزدیک

  • کد خبر : 19796
  • 28 آذر 1397 - 21:57
آغاز فعالیت رسمی منطقه ویژه اقتصادی میرجاوه در آینده نزدیک

مشاور رئیس‌جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گفت: با پیگیری و همکاری استاندار سیستان و بلوچستان، فعالیت منطقه ویژه اقتصادی میرجاوه به زودی آغاز می‌شود.

مرتضی بانک مشاور رئیس‌جمهور در حاشیه بازدید از منطقه ویژه اقتصادی میرجاوه، اظهارداشت: با همکاری و پیگیری‌های مستمر استاندار سیستان و بلوچستان و اتاق بازرگانی، فعالیت منطقه ویژه اقتصادی میرجاوه در آینده نزدیک به طور رسمی آغاز خواهد شد.
 
وی افزود: در حال حاضر محدوده فعالیت این منطقه توسط استاندار و مسئولان استانی تعیین شده و پس از تصویب شورای عالی در اسرع وقت شروع به فعالیت خواهد کرد.
 
وی گفت: امروز کلنگ‌زنی عملیات اجرایی این منطقه آعاز شد و از آنجایی که این پایانه یکی از پایانه‌های مهم کشور است، خوشبختانه فعالیت مطلوبی هم دارد و میزان بالایی از مبادلات بازرگانی و اقتصادی ما از طریق این مرز و مرز پاکستان در حال انجام است.
 
بانک ادامه داد: وزارت راه و شهرسازی و شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران در راستای فعال کردن و گسترش تردد و تسهیلات بیشتر برای حمل و نقل ریلی شرایط مناسبی فراهم کرده اند.
 
وی ضمن تشکر از همراهی معاون وزیر راه و شهرسازی برای فعال کردن و گسترش و تسهیل امکانات بیشتر برای حمل و نقل ریلی در این منطقه افزود: در شرایط فعلی کشور، راه‌آهن این منطقه که یکی از مسیرهای ریلی مهم و سراسری کشور است، به پاکستان و از آنجا هم به هند وصل می‌شود و از این طرف هم به راه‌آهن سراسری داخلی کشور متصل است و نقش موثری در توسعه صادرات و حمل کالاهای مورد نیاز کشور خواهد داشت.
 
احمدعلی موهبتی استاندار سیستان و بلوچستان، سعید محمدزاده مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، علیرضا جعفری‌هرندی معاون توسعه مدیریت دبیرخانه شورایعالی، عبدالرحیم کردی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار و محمود منزوی‌زاده مشاور بین‌الملل و مدیرکل حوزه دبیر شورایعالی مناطق آزاد دکتر بانک را در این سفر همراهی می‌کنند.

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=19796

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.