• امروز : شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024
7

جشن بزرگداشت روز پرستار در ایرانشهر برگزار شد

  • کد خبر : 20074
  • 28 دی 1397 - 17:12
جشن بزرگداشت روز پرستار در ایرانشهر برگزار شد

حضرت زینب کبری در میدان کربلا در حالیکه تمام اعضای خانواده خویش را ازدست داده بود ولی درحال پرستاری از محروحین و زخمی ها بود و علیرغم تمام سختی ها لحظه ای از ترحم و مراقبت دست نکشیدند.

به گزارش هاتف سیستان و بلوچستان، جشن بزرگداشت ولادت حضرت زینب ( س) و روز پرستار، در ۲۶دی ماه ۹۷ با حضور رییس دانشگاه علوم پزشکی شهرستان ایرانشهر و اعضای هیات مدیره،فرماندار ویژه و ائمه جماعات تشیع و تسنن، معتمدین و مدیران و روسای ادارات، مدیر پرستاری و رییس هیات مدیره نظام پرستاری ایرانشهر و جمعی از پرستاران حوزه دانشگاه علوم پزشکی در محل سالن آمفی تئاتر اداره فرههنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ایرانشهر برگزار شد.
 
در این مراسم مهری کردی مدیر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر اظهار داشت: ضمن تبریک ولادت حضرت زینب (س) و روز پرستار حرفه و شغل پرستاری را مقدس می باشد و پرستاران با ورود به حرفه پرستاری خانواده خود را فدای سلامت جامعه و بیماران می کنند.
 
وی افزود: باتوجه به کاهش شدید نیروی پرستار از شاخص های استاندارد کشوری فاصله داریم. از ریاست دانشگاه بابت پرداخت بموقع مطالبات کادر پرستاری تقدیر و تشکر می نمایم.
 
مولانا کریمزایی امام جمعه مسجد الزهرا (س)ایرانشهر گفت: روز پرستار به زیبایی مزین به سالروز تولد حضرت زینب (س) است و این نامگذاری نشان از اهمیت شغل پرستاری است و بنده به نوبه خودم ضمن تبریک این روز به همه پرستاران از زحمات و خدماتشان تقدیر میکنم.
 
وی ادامه داد: حضرت زینب کبری در میدان کربلا در حالیکه تمام اعضای خانواده خویش را ازدست داده بود ولی درحال پرستاری از مجروحین و زخمی ها بود و علیرغم تمام سختی ها لحظه ای از ترحم و مراقبت دست نکشیدند.
 

 
نبی بخش داودی معاون استاندار و فرماندار شهرستان ویژه ایرانشهر اظهار داشت: پرستاری آنقدر حرفه مقدسی است که مزین به سالروز تولد حضرت زینب کبری بانوی تاثیرگزار کربلا است و پرستاران همانند حضرت زینب پروانه وار دور بیماران هستند.
 
وی افزود: اگر قشر پرستار ضعیف باشد تمام حوزه سلامت ضعیف خواهد بود و بدون زحمات پرستاران هیج جراح و پزشکی موفق نخواهد بود و باید قدردان زحمات قشر پرستار از طرق مختلف باشیم.
 
داوی تصریح کرد: باتوجه به حضور رییس دانشگاه توانمند علوم پزشکی ایرانشهر و نماینده متخصص و متبحر در حوزه سلامت امیدواریم باتوجه به اتفاقاتی که طی ایام گذشته رخ داده است بزودی ایرانشهر تبدیل به یک قطب درمانی مطرح در کشور باشد .
 
وی ادامه داد: گاها عدم رعایت برخی از همراهیان بیمار باعث بروز مشکلاتی برای پرستاران عزیز خواهد بود و امیدواریم با اصلاح فرهنگ این مشکلات نیز حل شود.
 

 
 
دکتر مهران امینی فرد رییس دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر اظهار داشت: بنده افتخار میکنم که همکار قشر پرستار هستم و لازم است یادآوری کنم که بخش عمده خدمات درمانی به دوش پرستاران است که با دانش و تجربه آمیخته به هنر انسانی خط اول خدمات رسانی به بیماران هستند و تا زمانی که پزشک بر بالین بیمار برسد پرستاران خدمات اولیه را ارائه خواهند کرد.
 
وی افزود: رشته پرستاری کلیدی ترین رشته و مهمترین رشته است و با توجه به اینکه ما سه دهه تجربه آموزش پرستاری داریم سعی داریم تحصیلات تکمیلی این رشته در مقاطع ارشد و دکترای پرستاری را در ایرانشهر پیگیری و به نتیجه برسانیم.
 
وی گفت: به امیدخدا تا دوماه آینده سایت جدید دانشکده پرستاری ایرانشهر با ۱۲هزارمترمربع بعنوان اولین فضای آموزش پزشکی جنوب استان سیستان و بلوچستان  مورد افتتاح و بهره برداری قرار خواهد گرفت.
 
وی تصریح کرد: سعی ما همیشه بر این بوده است که نظام پرداخت را با اولویت پرستاران پیش ببریم و اولویت پرداخت بر تقدم پرستار است و در واقع جز دانشگاههای پیشرو در پرداخت مطالبات پرستاری هستیم.
 

 
همچنین دکتر کامران کردی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر گفت: روز پرستار را به‌تمامی پرستاران سراسر کشور به‌ویژه پرستاران شاغل در مجموعه دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر تبریک میگویم پرستاری فقط شغل نیست یک هنر است.
 
وی با اشاره به جایگاه والای پرستاری بیان کرد: اعمال پرستاران و رفتارش زینب گونه است و پیروان مکتب حضرت زینب کبری(س)هستند.
 
وی ادامه داد: پرستاری علاوه بر اینکه یک شغل و حرفه است، یک هنر است وقشر پرستار شب تا صبح بی خوابی را با جان میخرند تا از بیمار خویش پرستاری نمایند و این عمل تا سی سال بازنشستگی رادامه دارد.
 
وی بهره‌مندی از پتانسیل‌های کمی و کیفی پرستاران را یکی از اهداف دانشگاه و معاونت درمان ذکر کرد و گفت: ارتقا کیفیت خدمات بهداشتی درمانی و به‌ویژه در حوزه درمان لازمه نگاه و توجه ویژه به تک‌تک پرستاران در عرصه اجرا است.
 
خالد امیدی ریس هیات مدیره نظام پرستاری ایرانشهر نیز در حاشیه مراسم ضمن تبریک فرا رسیدن میلاد حضرت زینب کبری (س) و روز پرستار، از عضویت قریب به ۸۰۰ پرستار با حوزه گستردگی ۵ شهرستان ایرانشهر،نیکشهر ،سرباز ،دلگان ،فنوج خبر داد.
 
وی افزود: این سازمان از سال ۸۲ همزمان با افتتاح سازمان هیأت مدیره کشور با ۲۵۰ نفر عضو فعالیت خود را در شهرستان ایرانشهر آغاز و همواره در تلاش است ضمن ارائه خدمات به اعضا ، پیگیر مطالبات این عزیزان باشد.
 
وی پرستاران را از سرمایه های انسانی نام برد که در حوزه نظام سلامت متعهدانه و دلسوزانه تمام همت خود را برای تعالی حرفه و ارتقای خدمتی با کیفیت به بیماران بکار گرفته اند و رضایت پایدار عموم مردم را با کار و تلاش شبانه روزی رقم میزنند وایجاد جایگاه پرستاری در نظام جمهوری اسلامی، ایجاد پایگاه محکم جهت پیگیری مطالبات و خواسته های پرستاری،‌اعتبار بخشیدن به جامعه پرستاری را از جمله اهداف تشکیل سازمان عنوان کرد.
 
در پایان مراسم پرشور روز پرستار با تقدیر از پرستاران نمونه حوزه دانشگاه با اهدای لوح سپاس و جوایز نفیس قدردانی بعمل آمد.

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=20074

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.