• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
11

هیرمند گلو تازه کرد

  • کد خبر : 20354
  • 22 بهمن 1397 - 23:43
هیرمند گلو تازه کرد

آب ناشی از بارندگی افغانستان روز گذشته به نقطه مرز مشترک ایران و افغانستان رسید و وارد زابل شد.

به گزارش هاتف سیستان و بلوچستان، احمد علی موهبتی استاندار سیستان و بلوچستان اظهارداشت: آبی که وارد زابل شد بارندگی پایین دستی است که هفته گذشته انجام شد که در جنوب استان هم شاهد آن بودیم، این آب قسمتی از افغانستان را گرفته است و روز گذشته وارد نقطه مشترک مرز ایران و افغانستان به نام جاریکه شد.
 
وی افزود: احتمال دارد روند ورود این آب تا چند روز دیگر هم ادامه داشته باشد ولی شاید آب مستمر و دایمی نباشد، بر اساس رایزنی هایی که با افغانستان انجام شده است طبق تعهد باید ۸۲۰ میلیون متر مکعب سهیمه آب ایران را رهاسازی کنند که خبرهای واصله نشان می دهد این آب، حقابه نیست.
 
وی ابراز امیدواری کرد: در جنوب شرق کشور شاهد بارندگی های خوبی باشیم و در افغانستان هم در باقی مانده فصل زمستان و بهار بارندگی رخ دهد تا بستری برای عبور از خشکسالی در این کشور باشد و اثرش را در رودخانه هیرمند و منطقه سیستان و هامون بگذارد که خشک و تشنه است.
 
وی ادامه داد: مردم سیستان و بلوچستان شرایط نامناسبی از نظر کشاورزی دارند و از آن جایی که شغل اصلی آن ها کشاورزی است امیدواریم با ورود آبی مستمر، مداوم و پر حجم مشکلات مردم این منطقه رفع شود.
 
به گفته وی، هامون سه بخش است که هامون پوزک در افغانستان واقع است، قسمتی از هامون صابوری در افغانستان و قسمتی در ایران و هامون سیستان که در ایران قرار دارد، این آب به پل نهراب هم نرسیده و از پل میلک فراتر نرفته است.
 

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=20354

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.