• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
8

آبرسانی به ۲۰۰ روستا تنها با یک تانکر

  • کد خبر : 20456
  • 04 اسفند 1397 - 10:26
آبرسانی به ۲۰۰ روستا تنها با یک تانکر

۲۰۰ روستای خاش فقط با یک تانکر آبرسانی می شود که آن هم فرسوده است و این مساله می طلبد حداقل دو تا سه تانکر جدید به این امر اختصاص یابد.

به گزارش هاتف سیستان و بلوچستان، علی کرد نماینده مردم خاش در مجلس شورای اسلامی، در شورای برنامه ریزی استان سیستان و بلوچستان اظهارداشت: پروژه آب در منطقه خاش از پروژه‌های ملی است که هنوز به آن توجه نشده و روستاهای زیادی در این منطقه از داشتن آب آشامیدنی محروم است.
 
وی افزود: بحران آب در اقصی نقاط کشور، استان و خصوصا شهرستان خاش وجود دارد که در نظر داریم با کمک دستگاه های اجرایی با اضافه کردن چاه های آب به مدار شبکه آبرسانی شهر خاش به زودی بخش اعظمی از مشکل آب شرب این شهر و حاشیه آن حل شود.
 

 
وی گفت: امروز یکی از مشکلات مردم تبعات خشکسالی در منطقه است زیرا به سبب ۲ دهه خشکسالی طوفان های شن سال‌هاست که در استان سیستان و بلوچستان جولان می دهند.
 
کرد با اشاره به اینکه در بسیاری از نقاط سیستان و بلوچستان آبرسانی به صورت سیار انجام می شود، بیان کرد: رفع مشکلات و نیازهای روستاییان و عشایر باید در اولویت قرار گیرد و در این راستا باید بحث تولید توام با اشتغال و ماندگاری مردم در روستاها جدی گرفته شود.
 
وی افزود: عمق خشکسالی به‌قدری است که درصورتی‌که در سال‌های آتی بارش‌های خوبی هم داشته باشیم، باز هم نمی‌توانیم بر بحران خشکسالی در این استان فائق آییم.
 
وی گفت: متاسفانه همه ساله شاهد حوادثی در جاده های استان سیستان و بلوچستان هستیم و مردم تلفات جانی و مالی زیادی را متحمل می شوند که جلوگیری از این حوادث مستلزم ایجاد زیرساخت‌های لازم است. نمایندگان استان موضوع خشکسالی استان و تخصیص اعتبارات را به صورت جدی پیگیری می کنند.
 
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس تصریح کرد: یکی از ضروریات اساسی جامعه استفاده از علم برای توسعه امور فرهنگی و اجتماعی است.

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=20456

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.