• امروز : چهارشنبه - ۱۲ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 1 May - 2024
6

ایجاد یک هزار شغل در بندر چابهار

  • کد خبر : 20505
  • 06 اسفند 1397 - 11:00
ایجاد یک هزار شغل در بندر چابهار

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: هم اکنون در بندر چابهار برای بیش از یک هزار نفر ایجاد اشتغالزایی شده است که بیشتر آنان بومیان این منطقه به شمار می روند.

به گزارش هاتف سیستان و بلوچستان، محمد راستاد مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی، اظهارداشت: هر آنچه در توسعه‌ بندر چابهار رخ دهد در معیشت و اشتغال ساحل‌نشینان بسیار موثر بوده است.
 
وی افزود: قرارداد موقت بهره‌برداری از این بندر در فاز اول توسعه با سرمایه‌گذاری ۸۵ میلیون دلاری شرکت «آی پی جی ال» هند برای انجام عملیات بندری و تامین تجهیزات استراتژیک در دستور کار سازمان بنادر قرار گرفت.
 
وی گفت: با توسعه بندرچابهار در فعالیت‌های مرتبط با تخلیه و بارگیری، لجستیک کالا و پس کرانه بندر، اشتغالزایی در سیستان و بلوچستان افزایش می یابد.
 
وی به موافقت‌نامه ایران، افغانستان و هند برای توسعه چابهار اشاره کرد و افزود: سازمان بنادر و دریانوردی‌ این امکان را فراهم کرده است که با توجه به همایش روز چابهار، کشورهای دیگری نیز امکان عضویت در این توافق‌نامه را داشته باشند‌ و زمینه برای حضور و عضویت کشورهای دیگر در توافقنامه چابهار فراهم است.
 
راستاد گفت: زمینه جذب سرمایه در توافقنامه چابهار باز است و هر زمان تقاضا وجود داشته باشد توسط سه کشور عضو قابل بررسی است تا کشورهای دیگر نیز عضو این توافق‌نامه شوند.
 
وی با اشاره به برگزاری همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری در بندر چابهار با حضور فعالان اقتصادی بخش خصوصی و نمایندگان ۱۱۵ کشور جهان، بیان کرد: بندر چابهار به عنوان بندر اقیانوسی کشور ظرفیت بالایی برای رشد اشتغال و ایجاد ارزش افزوده دارد و تاکنون برای ‌فعالیت‌های جانبی، نگهداری کالا و فعالیت‌های ارزش افزوده یک‌هزار میلیارد تومان قرارداد و تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری منعقد شده است.

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=20505

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.