• امروز : چهارشنبه - ۱۲ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 1 May - 2024
6

دانشگاه آزاد واحد عمان در سال آینده راه‌اندازی می‌شود

  • کد خبر : 20581
  • 11 اسفند 1397 - 17:39
دانشگاه آزاد واحد عمان در سال آینده راه‌اندازی می‌شود

سلطانعلی میر، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی سیستان و بلوچستان: یکی از مهم ترین برنامه های ما در دانشگاه آزاد استان سیستان و بلوچستان، افزایش روابط فکری و فرهنگی با کشور های همسایه، چون افغانستان، پاکستان و عمان است.

به گزارش هاتف سیستان و بلوچستان، سلطانعلی‌ میر، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی سیستان و بلوچستان، درباره تاسیس واحد عمان و همکاری و نظارت دانشگاه آزاد واحد زاهدان اظهارداشت: یکی از مهم‌ترین برنامه‌های ما در دانشگاه آزاد استان سیستان و بلوچستان، افزایش روابط فکری و فرهنگی با کشور‌های همسایه، چون افغانستان، پاکستان و عمان است. این همکاری‌ها در قالب مختلف از جمله برگزاری همایش‌های مشترک بوده است، به عنوان مثال در سال گذشته همایش قیام تاریخی عاشورا با همکاری کشور عمان برگزار شد.
 
وی افزود: انجام پروژه‌های تحقیقاتی و پژوهشی، تبادل استاد و ایجاد واحد‌های دانشگاهی در عمان و در استان‌های همجوار با سیستان و بلوچستان در جذب دانشجوی خارجی، از جمله اولویت‌های ما به شمار می‌رود.
 
وی گفت: در حال حاضر، دانشگاه آزاد اسلامی سیستان و بلوچستان از کشور افغانستان و پاکستان جذب دانشجو دارد. همچنین با صلاح‌دید طهرانچی، رئیس دانشگاه آزاد و شیخ عطار معاون بین‌الملل دانشگاه؛ با کشور عمان نیز، رایزنی‌هایی در راستای تاسیس یک واحد دانشگاهی صورت گرفته و هیاتی از واحد سیستان و بلوچستان برای بررسی شرایط و تبادل علمی به این کشور اعزام شده است. بنا برآن شد که یک واحد دانشگاهی در کشور عمان تاسیس شود که با واحد سیستان و بلوچستان تبادلاتی در حوزه‌های مختلف باشد. پس از انجام این مذاکرات و ارائه گزارش نهایی، با هماهنگی سازمان مرکزی و امور بین‌الملل دانشگاه آزاد اسلامی توافق‌نامه نهایی امضاء می‌شود.
 

 
میر، ادامه داد: در راستای افتتاح مرکز آموزش عالی در شهر مسقط، دیدار‌هایی با اشخاص اثرگذار و صاحبان شرکت‌ها و مؤسسات خصوصی صورت گرفته است، همچنین با استادان ایرانی و فرهیختگان دانشگاهی عمان، تبادلات نظر‌هایی انجام شده است، دست‌اندرکاران کشور عمان نیز برای افتتاح این مرکز آموزش عالی اعلام آمادگی کردند.
 
وی افزود: در حال حاضر تعداد زیادی از ایرانیان در عمان ساکن هستند که تجانس فکری و فرهنگی و قومی نزدیک با منطقه سیستان و بلوچستان دارند. در همین راستا راه اندازی واحد عمان در دانشگاه آزاد سر پلی برای همکاری‌های بیشتر فکری و فرهنگی، اقتصادی و جذب سرمایه برای استان سیستان و بلوچستان به شمار می‌رود که در حال حاضر مقدمات کار فراهم شده و این واحد دانشگاهی در سال آینده راه‌اندازی خواهد شد.
 
وی گفت: در حال حاضر در دانشگاه آزاد سیستان و بلوچستان، دارای دو واحد بین الملل در جنوب چابهار و شمال زابل هستیم، واحد بین‌الملل چابهار می‌تواند در حوزه‌های عمان و پاکستان فعالیت کند و واحد بین‌الملل شمال زابل نیز با افغانستان تبادلات علمی دارد، در واحد زاهدان نیز حدود ۳۰ دانشجوی افغانستانی داریم.

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=20581

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.