• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
12

برداشت محصول باقلا در ایرانشهر آغاز شد

  • کد خبر : 36091
  • 15 فروردین 1398 - 18:40
این دانه گیاهی همچنین سرشار از آهن، فسفر، مس، منگنز، منیزیم، ویتامین C، ویتامین A، ویتامین K، ویتامین B و اسیدفولیک است بنابراین برای رفع کم‌خونی هم مفید است البته به شرطی که نسبت به آن حساسیت نداشته باشید.

به گزارش هاتف سیستان و بلوچستان ، مجید فیاضی، مدیر جهادکشاورزی ایرانشهر، با بیان اینکه از هر هکتار زمین زیر کشت ۴ تن باقلا در ایرانشهر برداشت می شود، اظهارداشت: پیش بینی می شود تا پایان فصل برداشت، بیش از هزار تن باقلا برداشت و روانه بازارهای داخل و خارج از استان شود.
وی افزود: رقم باقلای کشت شده در این شهرستان از نوع محلی است که با توجه به طعم و مزه مناسب آن بیشتر بصورت تازه خوری مصرف و مازاد آن نیز خشک و به بازار عرضه می شود.
وی گفت: بیش از ۵۰۰ نفر در کار کاشت داشت و برداشت باقلا در سطح شهرستان ایرانشهر مشغول بکار هستند، کشت محصول باقلا در ایرانشهر از مهر ماه آغاز و تا اواسط آبان ادامه دارد و برداشت آن از فروردین شروع و تا نیمه اردیبهشت ادامه دارد.
فیاضی ادامه داد: باقلا یکی از منابع عالی فیبر و پروتئین به حساب می‌آید و مصرف آن همراه با برنج، تمامی پروتئین‌ها و ‌اسیدهای آمینه ضروری بدن را تامین می‌کند، کلسیم و پتاسیم موجود در باقلا از بروز پوکی استخوان جلوگیری کرده و به کنترل فشارخون بالا کمک می‌کند.
وی گفت: این دانه گیاهی همچنین سرشار از آهن، فسفر، مس، منگنز، منیزیم، ویتامین C، ویتامین A، ویتامین K، ویتامین B و اسیدفولیک است بنابراین برای رفع کم‌خونی هم مفید است البته به شرطی که نسبت به آن حساسیت نداشته باشید.

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=36091

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.