• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
9

کمترین سیل در چابهار خسارات جانی و مالی زیادی وارد می کند

  • کد خبر : 39275
  • 22 فروردین 1398 - 12:12
بایستی قبل از وقوع حادثه برای ساماندهی این مناطق چاره اندیشی اساسی انجام شود.

به گزارش هاتف سیستان و بلوچستان ، محمدیونس حقانی، شهردار چابهار، اظهار داشت: سکونت افراد مختلف در مسیر سیل، ساخت خانه در بستر رودخانه ها و آبراهه ها و زندگی مردم در کپرها، بناهای سست و بدون مهندسی و فاقد استانداردهای لازم سبب شده تا در کمترین بارندگی ها خطرات زیادی ساکنان آنها را تهدید کند.
وی افزود: متاسفانه به دلیل جذابیت های بندر و منطقه آزاد چابهار بسیاری از مردم روستاها و شهرهای دیگر استان برای رهایی از خشکسالی و بهره مندی از زندگی و رفاه بهتر و اشتغال به چابهار سرازیر شده و در مناطق حاشیه شهر سکنا گزیده اند.
وی گفت: ساخت خانه ها با بلوک سیمانی و رعایت نکردن استانداردهای لازم در ساخت و ساز ساختمانی به دلیل فقر و پایین بودن درآمد افراد تهدید جدی برای ساکنان هستند و باید در این زمینه چاره اندیشی اساسی شود.
حقانی ادامه داد: در طول ۱۰ سال گذشته مسیر و عرض رودخانه ها و آبراهه های سطح شهر و مناطق اطراف نظیر روستاهای کمب، تیس، میرآباد، نوک آباد، طیس کوپان، عثمان آباد، مرادآباد و رمین روز به روز کمتر و ساخت و سازهای بی ضابطه بیشتر می شود و کسی تا قبل از وقوع حادثه به فکر چاره و جلوگیری نیست.
وی قانون مند کردن سکونت افراد در مناطق مختلف حاشیه شهر را خواستار شد و تاکید کرد: بایستی قبل از وقوع حادثه برای ساماندهی این مناطق چاره اندیشی اساسی انجام شود.

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=39275

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.