• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
9

خاش اولویت نخست خدمات حوزه سلامت سال ۹۸ است

  • کد خبر : 40675
  • 24 فروردین 1398 - 12:37
اگر نیروهای متخصص و تحصیلکرده و نخبگان علمی هر شهرستان بتوانند پس از اخذ مدرک برای خدمت در منطقه خودشان حضور یابند، بسیاری از کمبودها رفع می شود.

به گزارش هاتف سیستان و بلوچستان دکتر سید محمد هاشمی شهری، رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان، در نشست مشترک اعضای شورای اداری، علما و نخبگان خاش با حضور استاندار سیستان و بلوچستان اظهارداشت: ۲۷ پزشک در شهرستان خاش فعالیت دارند که برای خدمات دهی هر فرد متخصص ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیون تومان اعتبار باید هزینه شود و این رقم برای برخی بخش ها تا یک میلیارد تومان است.
وی افزود: ۱۴ اتاق زایمانی در خاش به حل بخشی از مشکلات کمک کرده، اما باید با مدیریت درست منابع بتوانیم از امکانات و ظرفیت های موجود به خوبی بهره برداری کنیم.
وی علت بروز سوانح متعدد جاده ای در استان سیستان و بلوچستان بویژه شهرستان خاش را عدم دقت در رانندگی عنوان کرد و گفت: در این استان به واسطه قاچاق سوخت و انسان شاهد رشد ۲۰ درصدی سوانح و خسارتهای ناشی از رانندگی بوده ایم و ۹۴ درصد مرگ در صحنه گزارش شده است.
وی عدالت آموزشی را از اولویت های دانشگاه علوم پزشکی زاهدان برشمرد و افزود: اگر نیروهای متخصص و تحصیلکرده و نخبگان علمی هر شهرستان بتوانند پس از اخذ مدرک برای خدمت در منطقه خودشان حضور یابند، بسیاری از کمبودها رفع می شود.
هاشمی ادامه داد: در سطح بندی خدمات و گسترش شبکه های سلامت شهری و روستایی با وجود وسعت منطقه و پراکندگی جمعیت توانسته ایم موثر عمل کنیم.

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=40675

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.