• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
9

یکشنبه و دوشنبه سامانه بارشی در سیستان وبلوچستان شدت می گیرد

  • کد خبر : 40901
  • 25 فروردین 1398 - 10:53
توصیه می شود مردم سیستان و بلوچستان اطلاعات دقیق مربوط به آخرین وضعیت سامانه بارشی استان را از طریق سایت اداره کل هواشناسی یا رسانه های رسمی کشور دنبال کنند.

به گزارش هاتف سیستان و بلوچستان ، محسن حیدری، مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان، اظهار داشت: بر اساس آخرین خروجی نقشه های پیش یابی هواشناسی و مدل های عددی، فعالیت سامانه بارشی از امروز در سیستان و بلوچستان تقویت شده و از صبح یکشنبه تا صبح دوشنبه به اوج خود می رسد.
وی با اشاره به وقوع بارش رگبار سنگین باران در اکثر نقاط سیستان و بلوچستان به خطر وقوع سیلاب و طغیان رودخانه های محلی اشاره کرد و گفت: توصیه می شود هم استانی ها از ترددهای غیر ضروری در زمان فعالیت سامانه بارشی خودداری کنند و در این مدت در مسیر رودها قرار نگیرند.
مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان همچنین از مردم خواست اطلاعات هواشناسی را از مبادی رسمی پیگیری کنند چراکه گاهی مشاهده می شود اطلاعات نادرست و ناقصی در فضای مجازی دست به دست می شود.
وی تصریح کرد: توصیه می شود مردم سیستان و بلوچستان اطلاعات دقیق مربوط به آخرین وضعیت سامانه بارشی استان را از طریق سایت اداره کل هواشناسی یا رسانه های رسمی کشور دنبال کنند.
حیدری ادامه داد: در روزهای اخیر از ۳۵ نقطه سیستان و بلوچستان گزارش بارندگی شده که بیشینه بارش ها با میزان ۲۰ میلیمترمربوط به ایستگاه خودکار هواشناسی شهر سوران در جنوب شرق استان بوده است.
وی با بیان اینکه سیستان و بلوچستان تا این موقع از سال زراعی نسبت به شرایط نرمال ۱۹ میلیمتر کسری بارش داشته است، گفت: از ابتدای سال زراعی جاری تا کنون ۷۹٫۶ میلیمتر باران در استان باریده که معادل ۷۰ درصد بارندگی های سالانه منطقه است.
مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: انتظار می رود با فعالیت سامانه بارشی جدید، بخش قابل توجهی از کسری بارندگی های استان تامین شود و به شرایط نرمال و بیش از نرمال برسیم.

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=40901

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.