• امروز : یکشنبه - ۱۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 5 May - 2024
6

۲ سناریو برای ساخت فرودگاه جدید چابهار

  • کد خبر : 43657
  • 31 فروردین 1398 - 19:03
در عملیات بازسازی و مدرن‌سازی کل ترمینال با استانداردهای روز دنیا تجهیز، می‌شود و در مدت این دو ماه پروازها به سالن نظامی فرودگاه منتقل خواهد شد.

به گزارش هاتف سیستان و بلوچستان ، عبدالرحیم کردی، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار، اظهار داشت: فرودگاه بین‌المللی کنارک به‌دلیل نظامی بودن کاربری مسافری نداشته و ترمینال فعلی مسافری آن توان و امکانات خدمت‌رسانی مطلوب به گردشگران و سرمایه‌گذاران را ندارد.
وی افزود: تا طی مراحل قانونی و شروع عملیات فرودگاه مستقل جدید برای چابهار، منطقه آزاد چابهار در برنامه‌ای فشرده و مدون دو ماهه بازسازی و مدرن‌سازی ترمینال مسافری آن را با حداقل یک میلیارد تومان اعتبار برعهده گرفته است.
وی گفت: در عملیات بازسازی و مدرن‌سازی کل ترمینال با استانداردهای روز دنیا تجهیز می‌شود و در مدت این دو ماه پروازها به سالن نظامی فرودگاه منتقل خواهد شد.
کردی ادامه داد: ۲ سناریو برای ساخت فرودگاه جدید پیش‌روی منطقه آزاد چابهار است، اول مشارکت در ساخت یک فرودگاه مستقل از کنارک که مجوز آن‌را سال ۹۵ شورای عالی فضایی ایران صادر کرده و سازمان هواپیمایی کشوری در حال تملک زمین ۲۷۰۰ هکتاری آن است و دوم ساخت یک ترمینال مجزا و مناسب برای فرودگاه فعلی کنارک است.
وی گفت: در صورت تصویب لایحه توسعه منطقه آزاد چابهار و الحاق زمین فرودگاه به منطقه و یا الحاق آن با تفاهم‌نامه‌ای میان وزارت راه و شهرسازی و منطقه آزاد چابهار، منطقه می‌تواند در آن سرمایه‌گذاری کند،کمااینکه برای شروع فاز اول آن ۲۰۰ میلیارد تومان پیش‌بینی کرده‌ایم، سناریو دوم ما گرفتن ۲۰ هزار مترمربع زمین در سه‌راه کهیر در فرودگاه کنارک و احداث یک ترمینال مجهز مسافری با برج مراقبت و زیرساخت‌های مکمل  است تا با تجهیزات و امکاناتی متناسب کاربری مسافری و بار فرودگاه نظامی کنارک حفظ شود.

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=43657

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.