• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
10

طرح ملی نگرش کارآفرینی دانش آموزی در چابهار برگزار شد

  • کد خبر : 49168
  • 20 اردیبهشت 1398 - 3:33
سیستان و بلوچستان و شهرستان چابهار پس از استان تهران نخستین میزبان برگزاری این طرح ملی بوده است.

به گزارش هاتف سیستان و بلوچستان ، علی سلوکی، مدیر پروژه ملی نگرش کارآفرینی دانش آموزی در حوزه فناوری اطلاعات، اظهار داشت: دنیای امروز، دنیای تکنولوژی و پیشرفت بوده که نیاز است دانش آموزان با تکنولوژی های جدید آشنایی بیشتری داشته باشند.
وی افزود: در جوامع پیشرفته مهارت برنامه نویسی در حال گسترش بوده و از دروس اصلی آموزشی محسوب می شود بنابراین لازم است برای ایجاد نگاه فرایندی، تحلیلی و ایجاد تفکر خلاق در بین دانش آموزان برنامه نویسی را گسترش داد.
وی گفت: ۵۰ درصد فارغ التحصیلان دانشگاهها در حوزه فناوری اطلاعات را دختران تشکیل می دهند که متاسفانه در بازار کسب و کار حضور کم رنگی از آنان دیده می شود که با اجرای این طرح ملی، می توان این مشکل را برطرف کرد.
سلوکی ادامه داد: طرح ملی کارآفرینی دانش آموزی در حوزه فناوری اطلاعات در سه مرحله برگزار خواهد شد که در مرحله نخست آشنایی دانش آموزان، مربیان و اولیا با موضوع کارآفرینی و مرحله دوم برگزاری یک کمپ تابستانی فناوری اطلاعات به مدت یک ماه در تهران است.
وی گفت: رویداد کارآفرینی دانش آموزی تینوتک در راستای طرح ملی نگرش کارآفرینی دانش آموزی در حوزه فناوری اطلاعات با همکاری وزارت آموزش و پرورش (دفتر امور بانوان)، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و با حضور مشاور معاون وزیر ارتباطات، مدیرکل سازمان فناوری سیستان و بلوچستان، مدیر پروژه و رئیس سازمان نظام صنفی رایانه ای استان در چابهار برگزار شد.
وی تصریح کرد: سیستان و بلوچستان و شهرستان چابهار پس از استان تهران نخستین میزبان برگزاری این طرح ملی بوده است.
وی از دعوت برگزیدگان استانهای مختلف برای تولید نرم افزار و طراحی سایت و مرحله سوم ایجاد بسته های برنامه ریزی شده و آموزش مهارت های زندگی به عنوان یک واحد فوق برنامه در آموزش و پرورش خبر داد.

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=49168

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.