• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
6

شرایط دریای عمان برای صیادان مساعد نیست

  • کد خبر : 50415
  • 23 اردیبهشت 1398 - 20:25
از دوشنبه تا چهارشنبه گاهی این سرعت تا ۸۰ کیلومتر برساعت نیز خواهد رسید و در برخی نقاط خیزش گردوخاک و کاهش دید پیش بینی می شود.

به گزارش هاتف سیستان و بلوچستان ، محمدرضا سالاری فنودی، رئیس اداره هواشناسی چابهار، اظهار داشت: در این مدت آسمان دریای عمان صاف تا نیمه ابریست و با وزش باد شرقی و غبار صبحگاهی روبرو خواهیم بود.
وی افزود: تا روز چهارشنبه دریای عمان مواج خواهد بود، تشکل های صیادی و سایر فعلان دریایی ضمن هشدار به صیادان نسبت به مواج بودن دریا و الزام به احتیاط بیشتر، باید از فعالیت های صیادی شناورهای کلاس قایق جلوگیری کنند.
وی گفت: با توجه به شرایط مواج بودن شرق دریای عمان، توصیه می شود تردد شناورهای صیادی صنعتی و برودتی در عرض های پایین با احتیاط و هماهنگی با مراکز اطلاع رسان همراه باشد.
سالاری فنودی ادامه داد: با توجه به وضعیت جوی و دریایی، مسیر حرکتی شناور های تجاری به سمت تمامی بنادر امارات (دبی) و دیگر بنادر خلیج فارس، بنادر عمان(مسقط) مساعد است.
وی گفت: همچنین برای بنادر پاکستان (کراچی) و هندوستان (بمبئی) توصیه می شود حرکت شناورها با احتیاط همراه باشد.
اداره کل هواشناسی سیستان و بلوچستان روز گذشته در اطلاعیه ای اعلام کرد از روز دوشنبه تا پایان هفته شاهد تقویت ناپایداری های جوی در نواحی مرکزی و جنوبی سیستان و بلوچستان خواهیم بود.
همچنین براساس آخرین مدل های هواشناسی و نقشه های پیش یابی تا روز پنج شنبه سرعت وزش باد در شمال استان تا ۶۰ کیلومتر بر ساعت افزایش خواهد یافت.
از دوشنبه تا چهارشنبه گاهی این سرعت تا ۸۰ کیلومتر برساعت نیز خواهد رسید و در برخی نقاط خیزش گردوخاک و کاهش دید پیش بینی می شود.

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=50415

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.