• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
8

شناسایی یک زن با گروه خونی نادر در سیستان و بلوچستان

  • کد خبر : 50499
  • 23 اردیبهشت 1398 - 20:04
مدیر کل انتقال خون سیستان و بلوچستان از شناسایی یک زن با گروه خونی نادر دی- دش- دش در زاهدان خبر داد.

به گزارش هاتف سیستان و بلوچستان ، سهیلا خسروی، مدیر کل انتقال خون سیستان و بلوچستان، اظهارداشت: پس از مراجعه مادر باردار ۳۳ ساله به اورژانس بیمارستان علی ابن ابیطالب (ع)  زاهدان در آزمایشات اولیه مشخص می شود که گروه خونی وی از گروه های خونی متداول و شناخته شده نیست.
وی افزود: پس از انجام آزمایشات تخصصی روی نمونه، گروه خون بسیار نادر ‏o‏ و –دی –دش –دش  ‏تشخیص داده شده که پس از تایید توسط آزمایشگاه مرجع ‏ایمنوهماتولوژی انتقال خون ایران هماهنگی جهت تهیه خون ‏برای این بیمار با توجه به شرایط اورژانسی وی انجام شد.
وی گفت: خون مورد نیاز با ‏تلاش کارکنان آزمایشگاه مرجع  ایمنوهماتولوژی ‏سازمان انتقال خون ایران خون از بانک خون ملی خون های ‏نادر کشور تهیه و برای این استان ارسال و با توجه به ‏اهمیت بالای این فرآورده تهیه شده هماهنگی با بیمارستان ‏علی ابن ابیطالب (ع) برای تزریق خون انجام شد.
خسروی ادامه داد: افزایش آمار اهدا کنندگان خون رابطه مستقیمی با تشخیص و ذخیره گروه های خون نادر دارد. شناسایی خون های نادر ‏تا زمانی که افراد به هر دلیلی برای دادن آزمایش به ‏مراکز درمانی مراجعه نکنند یا نیاز به خون نداشته باشند، ‏امکان پذیر نخواهد بود‎.
وی گفت: گروه خونی خون «دی-دش-دش» یکی از ‏نادرترین گروه خونی در جهان به شمار می‌رود، که  تاکنون ۹ ‏تا ۱۰ نفر در ایران شناسایی شده اند‎.‌‏

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=50499

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.